نیوز سیتی!
15 فروردین 1402 - 09:53

انجام بیش از ۱۸ هزار عمل جراحی طی ایام نوروز در کرمانشاه

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به بستری ۲۵ هزار و ۵۵۱ بیمار در مراکز درمانی استان طی ایام نوروز، گفت: طی این ایام ۱۸ هزار و ۸۸۷ عمل جراحی نیز انجام شده است.

قباد محمدی، رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه در خصوص خدمات بهداشتی درمانی ارائه شده در تعطیلات فروردین‌ماه ۱۴۰۲ و ایام نوروز در استان، گفت: در ایام نوروز ۸۹ هزار و ۱۴۱ نفر به مراکز درمانی استان مراجعه کرده که ۶۳ هزار و ۵۹۰ نفر از این تعداد به صورت سرپایی خدمات دریافت کرده و ۲۵ هزار و ۵۵۱ نفر هم بستری شده‌اند. 

وی با اشاره به انجام ۱۸ هزار و ۸۸۷ عمل جراحی در این ایام، گفت: در طول طرح سلامت نوروزی ۲۵ هزار و ۷۶۶ بازدید بهداشتی انجام شده که ۲۷۵ مورد پلمب و ۴۵۰ مورد نیز به مراجع قضایی معرفی شدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تعداد بازدید از داروخانه‌ها را ۱۰۵ مورد اعلام کرد و افزود: ۳۲ مورد بازرسی واحدهای موادغذایی و آرایشی بهداشتی، ۳۶ مورد بازدید از مراکز درمانی و ۶۰ مورد بازدید از درمانگاه‌ها در این ایام انجام شده است. 

وی اشاره‌ای به تعداد ماموریت اورژانس پیش بیمارستانی داشت و گفت: ۴ هزار و ۳۷۱ مأموریت اورژانسی در ایام نورئز انجام شده که طی آن یک‌هزار و ۴۳۸ مصدوم به مراکز درمانی منتقل شدند.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1126478

مهمترین اخبار ایران و جهان: