نیوز سیتی!
11 اردیبهشت 1402 - 17:40

مصوبه شورای عالی کار غیرقانی است/ انتظار جامعه کارگری رعایت قانون است

دبیر اجرایی خانه کارگر زنجان با بیان اینکه مصوبه امسال شورای عالی کار، موجی از نگرانی‌ها و استرس‌ها را برای جامعه کارگری به وجود آورده است، گفت: این مصوبه به دلیل عدم توجه به سه جانبه‌گرایی غیرقانونی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سهیلا محمدی، همزمان با روز جهانی کارگر آئین تجلیل از کارگران نمونه استان با حضور مسؤولان و کارگران در سالن همایش‌های اتاق بازرگانی زنجان برگزار شد.

اصغر نجاری، دبیر اجرایی خانه کارگر زنجان در این مراسم با بیان اینکه مصوبه امسال شورای عالی کار، موجی از نگرانی‌ها، ناراحتی‌ها و استرس‌ها را برای جامعه کارگری به وجود آورده است، اظهار کرد: این مصوبه به دلیل عدم توجه به اصل سه جانبه‌گرایی غیرقانونی است بیانگر بی‌مهری در وزارت تعاون و برخی از دولتمردان به قشر کارگری محسوب می‌شود.

دبیر اجرایی خانه کارگر زنجان به انتظار جامعه کارگری در مورد رعایت قانون کار اشاره و تصریح کرد: در کنار این نقدها، قدردان مصوبه سال گذشته هم هستیم و در این میان هر نقدی نباید به امور سیاسی گره زده شود.

وی توجه به کارگران به ویژه معیشت آن‌ها را مورد تاکید و کمک کننده به رشد تولید دانست و افزود: روز کارگر و امور مربوط به آن‌ها نباید به یک روز ختم شود و حل مشکلات باید به صورت ممتد مد نظر قرار گیرد.

نجاری به عدم حضور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه اشاره و تصریح کرد: توقع ما اجرای قانون در این حیطه است که مصوبه سال‌جاری هم نوعی بی‌توجی به قانون کار بود که به نرخ تورم و سبد معیشت توجهی نکرده است. 

دبیر اجرایی خانه کارگر زنجان توجه به تشکل‌های کارگری و حفظ استقلال آن‌ها را مهم برشمرد و ادامه داد: این تشکل‌ها به دنبال حل مشکلات صنفی هستند و هر دولتی که به حل مشکلات کمک کند را همراهی خواهند کرد.

نجاری با شاره به افزایش رسمی 27 درصدی حق و حقوق کارگران در مصوبه شورای عالی کار گفت: عملا این افزایش برای کارگران تازه کار 21 درصد خواهد بود.

دبیر اجرایی خانه کارگر زنجان، با اشاره به وجود تورم بالا در کشور، تصریح کرد: توجه به شرایط زندگی جامعه کارگری به عنوان بازوان توسعه اقتصادی در جامعه مهم و اساسی است.

نجاری پرداختن و توجه به مطالبات جامعه کارگری را مهم دانست و تاکید کرد: تشکل‌های جامعه کارگری مایل به حل همه مشکلات به صورت قانونی هستند.

صمد یوسفی اصل، رئیس اتاق بازرگانی زنجان هم در این مراسم با اشاره به فعالیت بی‌منت کارگران در کشور افزود:کارگران کم توقع‌ترین قشر جامعه ایرانی هستند.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان با بیان اینکه کارگران واحدهای تولیدی و در روزهای سخت کشور بر خلاف دیگر اقشار جامعه نه دور کاری داشتند نه مرخصی، ادامه داد: کارگران همیشه پای کار برای توسعه اقتصادی و رونق تولید پای کار هستند.

 

تقسیط بدهی‌های یک هزار و 23 شرکت

محمود عزیز خانی مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان هم در این مراسم با اشاره به اصطلاح سنگر سازان بی‌سنگر در مورد جامعه کارگری کشور، گفت: میدان جنگ امروز توسط کارگران اداره می شود.

مدیر کل تامین اجتماعی استان زنجان، با بیان اینکه کارگران دارای شرایط سخت در سال رونق تولید هستند، تصریح کرد: مردم و جامعه کارگران زنجان مشهور به خط شکنان در انجام کارهای سخت در عرصه کشور هستند.

مدیر کل تامین اجتماعی استان زنجان با اشاره به اینکه خیلی از کارگران با توجه به شرایط موجود صورت خود را با سیلی سرخ نگه‌ می‌دارند اما همچنان پشتیبان نظام هستند، تصریح کرد: تحقق شعار اقتصادی سال جاری هم نیازمند عزم راسخ کارگران است.

وی به تقسیط بدهی‌های یک هزار و 23 شرکت و کارگاه در سال گذشته اشاره کرد و افزود: مبلغ تقسیط شده برای این واحدهای تولیدی 129 میلیارد تومان بوده است.

عزیزخانی میزان مستمری ماهانه پرداختی تامین اجتماعی را 400 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این سازمان دوین ارائه کننده خدمات بهداشتی در کشور است.

همچنین  پرویز خالقی فرماندار زنجان  با اشاره به روز گرامیداشت جهانی کارگر، اظهارداشت: ضروری است هر روز برای ما روز کار باشد و همه مسؤولان نیز کارگر هستند.

فرماندار زنجان، با تکید بر اهمیت تامین امنیت شغلی برای جامعه کارگری، ادامه داد: بین بروز آسیب‌های اجتماعی و شرایط اقتصادی رابطه وجود دارد.

پایان پیام/73004

منبع: فارس
شناسه خبر: 1180878

مهمترین اخبار ایران و جهان: