نیوز سیتی!
11 اردیبهشت 1402 - 14:38

بهسازی ضروری مدارس تفت 7 میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد/ایجاد رشته بهیاری دختران برای اولین بار در تفت

مدیر آموزش و پرورش تفت با اشاره به اهمیت ایجاد رشته بهیاری دختران برای اولین بار در آموزش و پرورش این شهرستان، گفت: بهسازی ضروری مدارس تفت 7 میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد.

به گزارش خبرگزاری فارس در تفت، میثم فلاح ظهر امروز در نشست خبری که به منظور گرامیداشت هفته معلم در این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: توزیع عادلانه خدمات آموزشی از جمله اولویت‌های اجرایی مدیریت آموزش و پرورش در تفت است.

وی با بیان این‌که در تفت شش هزار و ۱۸۰ دانش آموز در مقاطع تحصیلی مختلف مشغول به تحصیل هستند، افزود: در این شهرستان ۷۵ مدرسه فعال هستند.

مدیر آموزش و پرورش تفت ایجاد رشته بهیاری برای اولین در مدارس دخترانه را از جمله اقدامات مطلوب انجام شده در تفت دانست و گفت: بنا داریم از مهر ماه امسال برای رشته هنرستانی بهیاری ثبت‌نام کنیم.

فلاح مشارکت خیرین مدرسه‌ساز را یکی از مزیت‌های این شهرستان عنوان کرد: ما به مدارسی با شش ساحت آموزشی نیاز داریم و تقاضا می‌کنیم همت و کمک خیرین باید به این سمت سوق داده شود.

وی در خصوص سیاست‌های افزایش جمعیت در شهرستان تفت نیز گفت: در آموزش و پرورش تفت برنامه‌ریزی جدی برای این مهم در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر آموزش و پرورش تفت در بخش دیگری از سخنان خود تمام ظرفیت‌های قانونی وزارت آموزش و پرورش در راستای سیاست‌های افزایش جمعیت در اختیار ما قرار گرفته و ما تمام ظرفیت این مهم را در دستور کار انجام داده و می دهیم.

فلاح با بیان این‌که آموزش و پرورش تفت جوان‌ترین اداره در استان یزد است، گفت: امیدواریم بتوانیم در خصوص افزایش جمعیت نیز بتوانیم پیشرو باشیم.

وی خاطرنشان کرد: رتبه بندی فرهنگیان در شهرستان تفت برابر قانون اجرایی شده است، تصریح کرد: در فرصت مناسب به همه اعتراضات در خصوص رتبه بندی رسیدگی می شود و فرهنگیان بدانند هیچ حقی از آنها ضایع نخواهد شد.

مدیر آموزش و پرورش تفت با بیان این‌که در شهرستان تفت نزدیک به ۵۲ معدن فعالیت دارند، گفت: انتظار داریم معادن بیشتر نسبت به فعالیت فرهنگی، آموزشی و عمرانی مدارس احساس مسئولیت کنند.

فلاح در خصوص حمایت معادن با بیان این‌که برخی معادن معتقدند مسئولیت اجتماعی خود را برای استان انجام داده‌اند، تأکید کرد: معادن تفت باید با هماهنگی مسئولان استانی مشخص و شفاف از آموزش و پرورش این شهرستان در موارد مختلف حمایت کنند.

پایان پیام/الف

منبع: فارس
شناسه خبر: 1180434

مهمترین اخبار ایران و جهان: