نیوز سیتی!
06 فروردین 1402 - 15:25

تشرف ۵۹۴ هزار زائر به بقاع متبرکه خراسان رضوی

مشهد ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: از ابتدای طرح آرامش بهاری تاکنون ۵۹۳ هزار و ۶۵۹ زائر به بقاع متبرکه استان مشرف شدند که از این تعداد ۴۸ هزار نفر زائر خارجی هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام محمد احمدزاده اظهار کرد: طرح آرامش بهاری در ۱۲۳ بقعه متبرکه خراسان رضوی تا ۱۵ فروردین در حال برگزاری است که از ۲۵ اسفند ماه تا پایان ۵ فروردین ماه ۵۹۳ هزار و ۶۵۹ زائر به بقاع متبرکه استان مشرف شدند که از این تعداد ۴۸ هزار نفر زائر خارجی بودند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با بیان اینکه طرح آرامش بهاری تا ۱۵ فروردین اجرا می‌شود، گفت: تاکنون ۱۶۵ هزار و ۳۴ زائر در واحدهای اقامتی بقاع متبرکه و حسینیه‌های استان اسکان یافتند.

وی با اشاره به برنامه‌های فرهنگی طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه خراسان رضوی خاطرنشان کرد: اقامه نماز جماعت، سخنرانی، مراسم تحویل سال، مشاوره وقف، غرفه کودک، مشاوره اعتقادی و خانوادگی، نمایشگاه‌های فرهنگی از جمله برنامه‌هایی است که در قالب طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه اجرا می‌شود.

حجت الاسلام احمدزاده تعداد بازدیدکنندگان از خیمه معرفت را ۱۱۳ هزار و ۶۶۶ نفر عنوان کرد و گفت: در خیمه معرفت، غرفه‌های متنوعی شامل مشاوره وقف، مشاوره خانوادگی و اعتقادی و غرفه کودک وجود دارد که خدمات مختلفی را ارائه می‌دهند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی تصریح کرد: تاکنون ۱۴ هزار و ۹۷۶ مشاوره وقف، خانواده و اعتقادی، ۱۱۲۸ نوبت اقامه نماز جماعت در بقاع متبرکه و امامزادگان انجام شده است.

وی با بیان اینکه ۵۵۶۶ زائر از خدمات ایستگاه سلامت بهره مند شدند، گفت: با برپایی ایستگاه صلواتی در طرح آرامش بهاری ۲۱۵ هزار و ۴۱۹ زائر با نوشیدنی و میان وعده‌های مختلف پذیرایی شدند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1110934

مهمترین اخبار ایران و جهان: