نیوز سیتی!
09 فروردین 1402 - 19:54

اقامت مسافران گردشگری نوروزی آذربایجان غربی ۳۴درصد افزایش یافت

ارومیه - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: نوروز ۱۴۰۲ امسال اقامت مسافران نوروزی در استان ۳۴ درصد افزایش یافت.

مرتضی صفری در خصوص تعداد مسافران نوروزی در استان اظهار کرد: اقامت مسافران نوروزی در سال جاری در هتل‌ها، مراکز اقامتی بوم گردی، مهانپذیرها و اقامت‌های غیر رسمی همچون خانه معلم و مدارس استان در مقایسه با مدت زمان مشابه پارسال ۳۴ درصد رشد نشان می‌دهد.

وی همچنین از افزایش ۱۱۰ درصدی میزان بازدید از اماکن تاریخی و گردشگری استان خبر داد، گفت: میزان بازدید از اماکن تاریخی، موزه‌ها، طبیعت و مناطق گردشگری این استان تا هفت روز نخست امسال بیش از ۴۵ درصد در مقایسه با پارسال افزایش یافته است.

صفری افزود: طبق ارزیابی انجام شده، میزان بازدید از اماکن تاریخی و گردشگری آذربایجان‌غربی که بازدید از آن از طریق فروش بلیط انجام می‌شود نیز بیش از ۱۱۰ درصد افزایش یافته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی یادآور شد: بیش از ۱۲۰ برنامه مختلف به مناسبت نوروز در شهرستان‌های آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: آماده سازی چهره بصری شهر برای استقبال از مسافران نوروزی و اختصاص چهار اتوبوس گردشگری در همین راستا از عملکرد موفق شهرداری ارومیه در این زمینه بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1116678

مهمترین اخبار ایران و جهان: