نیوز سیتی!
08 اردیبهشت 1402 - 14:35

جنگ ترکیبی ثمره‌ای برای غرب نداشته است/ گرانی‌های اخیر، جفا به شعار سال است

ائمه جمعه استان زنجان با تاکید بر اینکه جنگ ترکیبی ثمره‌ای برای غرب نداشته، به رویدادهای پیش رو از جمله روزهای شوراها و کارگر اشاره و بر اصلاح قوانین شورا برای اثربخشی و همچنین تقویت موقعیت کارگران تاکید کردند و گرانی‌های اخیر را بیانگر عدم توجه به توان اقتصادی مردم دانسته و از نبود پوشاک مناسب در فروشگاه‌ها گلایه کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ائمه جمعه استان زنجان با تاکید بر اینکه جنگ ترکیبی ثمره‌ای برای غرب نداشته به طوری که وزیر امور خزانه داری آمریکا اعتراف کرد این تحریم‌ها موجب همبستگی کشورهای تحت تحریم از جمله ایران چین و روسیه شده است به رویدادهای پیش رو از جمله روزهای شوراها و کارگر اشاره و بر اصلاح قوانین شورا برای اثربخشی و همچنین تقویت موقعیت کارگران تاکید کردند و گرانی‌های اخیر را بیانگر عدم توجه به توان اقتصادی مردم دانسته و از نبود پوشاک مناسب در فروشگاه‌ها گلایه کردند.

حجت‌الاسلام محمدرضا علی‌اکبری امام جمعه ماهنشان در خطبه‌های نماز جمعه با بی‌نظیر توصیف کردن حماسه عید سعید فطر و حضور معنادار مردم در نماز اظهار کرد: این حضور عظیم مردم نشان از دلبستگی مردم به اسلام و قرآن و نظام بوده و مشتی بر دهان دشمنان اسلام، قرآن، نظام و انقلاب بود که در پی نشان دادن رویگردانی مردم از دین و مذهب و انقلاب و نظام بودند.

امام جمعه ماهنشان با تبریک مناسبت‌های پیش‌رو از جمله نهم اردیبهشت روز شوراها افزود: شورا یک اصل عقلی است که آموزه‌های دین اسلام در کتاب و سنت نیز بر آن صحه گذاشته و شوراها به عنوان ابزاری برای تحقق حاکمیت مردم و تجلی اراده عمومی هستند.

 وی تصریح کرد: اصلاح و تکمیل قانون شوراها موجب می‌شود تا شوراها به آن هدف اصلی خود نائل شوند.

 

جنگ ترکیبی ثمره‌ای برای غرب نداشته است

همچنین حجت‌الاسلام سید عمران حسینی‌نسب امام جمعه سلطانیه هم در خطبه‌های نماز جمعه با یادآوری سالروز ابلاغ فرمان ۸ ماده‌ای مقام معظم رهبری برای مبارزه با فساد و با بیان اینکه دهم اردیبهشت سال ۱۳۸۰ یعنی ۲۲سال  قبل رهبر انقلاب اسلامی فرمان مبارزه همه جانبه با مفاسد مالی و اقتصادی را به سران سه قوه صادر کردند و اگر این دستور شنیده می‌شد خیلی از این فسادها که خصوصا در سال‌های قبل اتفاق افتاد، وجود نداشت، گفت: مبارزه با فساد و مفسد محدود به زمان خاصی نیست و سران قوا باید با همه نوع فساد چه اقتصادی چه فرهنگی از جمله پدیده بی‌حجابی مقابله کنند. 

امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه فساد، فساد است و چه فساد اقتصادی و چهرفساد فرهنگی و نظام اسلامی نمی‌تواند نسبت به فساد بی‌تفاوت باشد، افزود: مبارزه با فساد باید قاطع وهمیشگی باشد و هر کس در مبارزه با فساد و مفسد بی‌تفاوت باشد، نوعی همراهی با فساد است.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دو سخنرانی روز عید فطر یعنی خطبه‌های عید فطر و دیدار با مسئولان و با بیان اینکه کلید واژه بیانات مقام معظم رهبری اتحاد بود، اتحاد بین سه قوا، اتحاد بین مردم و اتحاد مردم و مسئولان و دشمن با سیاست شیطانی خود در تلاش است با اختلاف افکنی، اتحاد و همدلی را از بین ببرد، گفت: اتحاد رمز پیروزی و غلبه بر دشمنان در جنگ ترکیبی است.

حسینی‌نسب به یک نمونه از شکست آمریکا در جنگ ترکیبی اشاره کرد و با بیان اینکه چند روز قبل زیر دریایی هسته‌ای آمریکا در زیر آب در حال نزدیک شدن و عبور از آب‌های سرزمینی ایران بود که توسط زیر دریایی تمام ایرانی فاتح رصد و با مانور دلاور مردان ارتشی مجبور به آمدن به سطح آب شد، گفت: این نمونه‌ای از بازدارندگی جمهوری اسلامی است و این قدرت در عرصه‌های سیاسی و اقتصادی نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

خطیب جمعه سلطانیه ادامه داد: افزایش مناسبات بین‌المللی حتی توافق ایران و عربستان، افزایش مبادلات اقتصادی ایران و رشد فروش نفت همه بیانگر این است که جنگ ترکیبی ثمره‌ای برای غرب نداشته به طوری که وزیر امور خزانه داری آمریکا اعتراف کرد این تحریم‌ها موجب همبستگی کشورهای تحت تحریم از جمله ایران چین و روسیه شده است.

وی به حوادث اخیر سودان اشاره کرد و گفت: جنگ داخلی سودان و حتی تلاش برای تجزیه این کشور ثمره اعتماد به آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

حسینی‌نسب با گرامیداشت ۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت آیت‌الله شهید مطهری و روز معلم و با بیان اینکه شهید مطهری معلم انقلاب و مجاهد جهاد تبیین بود، به جایگاه معلم اشاره کرد و معلمی را شغل انبیا دانست و افزود: تبیین وظیفه پیامبر بود استاد مطهری نیز به تاسی از پیامبر به تبیین مسائل می‌پرداخت و معلمان نیز باید مثل پیامبر دلسوز در هدایت جوانان و دانش‌آموزان باشند.

خطیب جمعه سلطانیه با گرامیداشت روز جهانی کار و کارگر و با بیان اینکه از منظر اسلام هم کار و هم کارگر ارزشمند است و کارگر مجاهد است، گفت: کارگر ستون و محور مهار تورم و رشد تولید است.

وی با تسلیت سالروز غمبار تخریب قبور ائمه بقیع توسط وهابیون و با اشاره به جایگاه بقیع گفت: تخریب قبور ائمه بقیع داغی است که با گذشت یک قرن هنوز تسلی پیدا نکرده است.

 

تقویت کشو بدون حضور کارگر انجام پذیر نیست

حجت‌الاسلام علی موسوی امام جمعه قیدار هم در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با بیان اینکه رهبر حکیم انقلاب اسلامی که پرچمدار گفتمان رهایی بخش فلسطین هستند در جمع مسئولان و میهمانان خارجی در حسینیه امام خمینی با بصیرت الهی خود دست بر نقطه کانونی حرکت یعنی تکیه بر حمایت از گروههای داخل فلسطین گذاشتند، افزود: این یک راهبرد اصلی و یک نقطه عزیمت مطمئن و نقشه راه روشن برای پایان عمر سیاه و روبه زوال، پلیدترین دولت‌های تروریستی تاریخ جهان است.

امام جمعه قیدار با بیان اینکه اسلام برای کارگر ارزش قائل است و آن‌ها را خزانه داران زمین معرفی می‌کند، ادامه داد: کارگران به عنوان ستون فقرات جامعه هستند و قیام و ایستادن هرکسی بستگی به سالم بودن و قوی بودن ستون فقرات

وی ستون اصلی تولید در جامعه‌ای را کارگر دانست و تاکید کرد: کارگران در شرایط کنونی، که کشورمان درگیر جهاد اقتصادی نفس‌گیری با نظام سلطه است افسران این جنگ به شمار می‌رود.

موسوی بر لزوم تقویت تولید داخلی و کارگران تاکید کرد و گفت: تقویت کشو بدون حضور کارگر انجام پذیر نیست پس اگر می خواهیم اقتصاد مقاومتی محقق شود و تحریم‌ها و تهدیدات دشمنان به فرصت تبدیل شود باید مسئولان بیش از گذشته از این قشر زحمتکش حمایت کنند.

 

گرانی‌های اخیر در حوزه‌های مختلف جفا به شعار سال است

همچنین حسینعلی زاهدی‌پور امام جمعه خرمدره هم در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با انتقاد از بی‌تدبیری انجام شده در پمپ بنزین‌ها گفت: حذف کارت سوخت جایگاه‌داران بدون اطلاع رسانی و تبیین قبلی و کاهش بیش از حد سهیمه کارت سوخت‌های آزاد از مصادیق بی‌تدبیری و ایجاد نارضایتی و هزینه‌تراشی برای نظام اسلامی است.

امام جمعه خرمدره افزود: گرانی‌های اخیر در حوزه‌های مختلف جفا به شعار سال وعدم توجه به توان اقتصادی مردم است.

وی به افزایش چهل برابری قیمت بیمه پروانه ساختمانی، آن هم در زمانی که با بحران مسکن مواجه هستیم، تصریح کرد: این اقدامات هم مایه تأسف و هم مایه تعجب است و تأسف بارتر اینکه کسی به فکر توضیح در مورد این مصوبه غیر منطقی و غیر عادلانه نیست.

 

نبود لباس مناسب در بازار

همچنین حجت‌الاسلام مهدی منصوری هم در خطبه‌های این هفته نماز با قدردانی از تعزیرات برای نظارت بر عملکرد اصناف گفت: باید از مردم هم برای همکاری در این حوزه تقدیر شود منتهی باید روال قانونی ابتدا تذکر کتبی و سپس اعمال جریمه در این مهم لحاظ شود.

امام جمعه آب‌بر به مشکل خانواده‌ها در مورد پیدا نکردن لباس مناسب اشاره و تصریح کرد: این مشکل مربوط به همه خانم‌ها است که لباس مناسب در فروشگاه‌ها موجود نیست.

وی با تسلیت فوت شهادت گونه آیت‌الله سلیمانی افزود: ابعاد مختلف این رویداد باید به صورت کامل بررسی شود.

پایان پیام/73004

منبع: فارس
شناسه خبر: 1173934

مهمترین اخبار ایران و جهان: