نیوز سیتی!
22 فروردین 1402 - 11:46

حضور ۳ میلیون گردشگر در بقاع متبرکه گیلان

رشت- مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان از اجرای طرح آرامش بهاری و ضیافت الهی در ۵۰۰ بقعه استان خبر داد و گفت: در ایام نوروز ۳ میلیون گردشگر در بقاع متبرکه گیلان حضور یافتند.

ستار علیزاده در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به ظرفیت وجود بقاع متبرکه در گیلان، اظهار کرد: وجود بقاع متبرکه در گیلان این استان را جزو مناطق سیاحتی و زیارتی برای گردشگران تبدیل کرده است.

وی از اجرای طرح آرامش بهاری در ۵۰۰ بقعه گیلان خبر داد و افزود: طرح آرامش بهاری از ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۵ فروردین در ۵۰۰ بقعه متبرکه گیلان برگزار شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان از حضور ۳ میلیون زائر-گردشگر به بقاع متبرکه استان خبر داد و بیان کرد: اقامه نماز جماعت، سخنرانی، مراسم تحویل سال، مشاوره وقف، غرفه کودک، مشاوره اعتقادی و خانوادگی، نمایشگاه‌های فرهنگی از جمله برنامه‌های فرهنگی بود که در بقاع متبرکه استان اجرا شد.

علیزاده از انجام ۱۶ هزار مشاوره وقف، خانواده و اعتقادی در ایام نوروز خبر داد و اضافه کرد: بیش از ۴ هزار نوبت نماز جماعت در بقاع متبرکه و امامزادگان اقامه شد.

وی با بیان اینکه هزار و ۱۲۲ نفر زائر از خدمات ایستگاه سلامت بهره‌مند شدند، افزود: با برپایی ایستگاه صلواتی و اجرای طرح افطاری ساده در طرح آرامش بهاری و ضیافت الهی ۶۳۱ هزار زائر با چای، شربت و افطاری پذیرایی شدند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان از برپایی فرهنگی و قرآنی در بقاع متبرکه استان خبر داد و اضافه کرد: با توجه به تقارن ایام نوروز با ماه مبارک رمضان، طرح ضیافت الهی از سوم فروردین ماه با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و قرآنی در بقاع متبرکه آغاز شده است.

علیزاده با بیان اینکه در اجرای این دو طرح ۵۵ مبلغ اعزامی و ۳۵۰ بومی در اقامه نماز و مشاوره وقف و خانوادگی و اعتقادی و آموزش مبانی اسلامی به کودکان همکاری داشتند، گفت: ۸۰ جلسه جز خوانی در بقاع متبرکه مجری طرح و دو جلسه تخصصی تفسیر قرآن کریم برگزار شده که تا پایان ماه رمضان ادامه دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1140878

مهمترین اخبار ایران و جهان: