نیوز سیتی!
26 فروردین 1402 - 09:57

آغاز اقدامات نیروی انتظامی جهت اعمال قوانین در حوزه عفاف و حجاب؛ بقیه کجا هستند؟!

اغلب جامعه ما طرفدار حاکمیت قانون هستند و از اقدام نیروی انتظامی نیز حمایت می‌کنند اما مشکل اصلی ماجرا این است که بقیه ارگان‌های فرهنگی و تبلیغی که وظیفه فرهنگ‌سازی ایجابی و تبیینی مسائل فرهنگی ازجمله عفاف و حجاب را بر عهده دارند کجا هستند؟

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، از امروز شنبه ۲۶ فروردین‌ماه اقدامات نیروی انتظامی جهت اعمال قوانین در حوزه عفاف و حجاب به صورت میدانی آغاز می‌شود و به نظر می‌رسد ظرف چند هفته آینده، تاثیرات ملموس خود را به نمایش خواهد گذاشت.

طبیعتا اغلب جامعه ما طرفدار حاکمیت قانون هستند و از اقدام نیروی انتظامی نیز حمایت می‌کنند اما مشکل اصلی ماجرا این است که بقیه ارگان‌های فرهنگی و تبلیغی که وظیفه فرهنگ‌سازی ایجابی و تبیینی مسائل فرهنگی ازجمله عفاف و حجاب را بر عهده دارند کجا هستند؟ چرا این روزها همه پشت سر نیروی انتظامی مخفی شده‌اند و از اقدامات این نیرو انتظار معجزه دارند؟

- صداوسیما به تعبیر حضرت امام دانشگاه ملی است؛ این ارگان کجای ماجراست؟

- اصلی‌ترین اقدامات ایجابی در حوزه عفاف و حجاب بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد است؛این نهاد حاکمیتی چقدر به تکالیف خود در این زمینه عمل کرده است؟

- بیشترین و اصلی‌ترین مخاطب کف میدانی همه اتفاقات اخیر، قشر نوجوان و دانش‌آموز هستند، نقش اقدامات پرورشی و تبیینی وزارت آموزش و پرورش کجاست؟

- مطابق قانون وزارت صنعت معدن و تجارت و اتاق اصناف مکلف هستند از عرضه پوشاک و لباس‌های هنجارشکن در سطح بازار جلوگیری به عمل آورده و پوشاک ایرانی - اسلامی، جوان‌پسند و با قیمت مناسب را در سطح بازار عرضه نماید؛ کسی می‌داند این روزها چند فرسخ با این گزاره فاصله داریم؟

- به فرموده مقام معظم رهبری، مسئول دینداری مردم، روحانیت و حوزه‌های علمیه هستند. اگر در سطح جامعه احساس شد دین‌داری مردم کمرنگ شده و با خطرات جدی مواجه است، آیا حق داریم از نهاد روحانیت چرایی دین‌گریزی برخی جوانان را مطالبه کنیم؟

- هزاران میلیارد تومان بودجه‌های فرهنگی دستگاه‌های مختلف کدام قطعه از پازل فرهنگ ایرانی و اسلامی ما را پر کرده است که امروز انقدر در عرصه‌های فرهنگی با خلاء و آسیب مواجه هستیم؟

به موارد بالا، ده‌ها نمونه دیگر از ترک فعل‌های دستگاه‌های مختلف حاکمیتی جمهوری اسلامی را می‌توان الصاق کرد که اگر همگی، در جای خود انجام می‌شد امروز نیاز نبود بسیاری از دستگاه‌ها، برای بازگرداندن جامعه به وضعیت شش ماه پیش پشت سر نیروی انتظامی مخفی شوند!

و اگر امروز این دستگاه‌ها به تکالیف ایجابی و فرهنگی خود به خوبی عمل کنند، مسلما فردای بهتری در انتظار همه ما خواهد بود...

به قلم مصطفی مشفقیان، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس

پایان پیام/ن

منبع: فارس
شناسه خبر: 1150434

مهمترین اخبار ایران و جهان: