نیوز سیتی!
20 دی 1401 - 12:09

مجلس فردا درباره وضعیت بررسی بودجه و برنامه جلسه غیرعلنی دارد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: فردا جلسه ای غیرعلنی برگزار می‌کنیم تا وضعیت بررسی لایحه بودجه سال آینده و برنامه هفتم توسعه مشخص شود.

جبار کوچکی‌نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اعلام این خبر که مجلس فردا جلسه غیرعلنی خواهد داشت، گفت: قرار است در این جلسه درباره وضعیت بررسی لایحه بودجه سال آینده و برنامه هفتم توسعه بحث و تبادل نظر شود.

وی بیان کرد: این جلسه مشورتی با این هدف در مجلس برگزار خواهد شد که اگر مجلس لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ را در این شرایط اعلام وصول کند، خلاف قانون است و باید وضعیت بررسی برنامه و بودجه را مشخص کنیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آئین نامه داخلی مجلس می‌گوید که دولت باید تا ۱۵ آذر ماه لایحه بودجه سنواتی را به مجلس شورای اسلامی ارائه دهد و اگر بعد از این تاریخ ارائه کند، باید لایحه بودجه چنددوازدهم را هم به مجلس ارائه کند. با این شرایط و با توجه به اینکه دولت بودجه چنددوازدهم را به مجلس ارائه نداده است، اعلام وصول بودجه در این شرایط خلاف قانون است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: باید تصمیم بگیریم که در این شرایط باید چه اقدامی انجام داد. برنامه هفتم توسعه را هم هنوز دولت تمام نکرده است و بعید می دانم که به موقع بتواند به مجلس ارائه دهد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 967478

مهمترین اخبار ایران و جهان: