نیوز سیتی!
25 دی 1401 - 00:07

20 نفر از زندانیان استان ایلام به مناسبت روز مادر آزاد شدند

رئیس کل دادگستری استان ایلام گفت: به مناسبت ولادت حضرت زهرا (س) و روز مادر 20 زندانی استان ایلام با بهره گیری از ارفاقات قانونی از زندان آزاد شدند و به آغوش خانواده برگشتند.

عمران علی محمدی رئیس کل دادگستری استان ایلام شامگاه امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: فراهم سازی زمینه اصلاح و باز پروری زندانیان با تلاش سنگربانان اصلاح و تربیت محقق می شود و مراجع قضایی در این راستا همواره از آنان حمایت می کنند.

وی افزود: در فرایند اجرای طرح پایش و غربالگری رصد و کنترل مستمر در چرخه اصلاح و تربیت زندانیان و همچنین اشراف اطلاعاتی دقیق نسبت به وضعیت آن ها از حیث کمی و کیفی با تهیه و تنظیم فرم های اطلاعاتی برای اعطای تسهیلات قضایی به صورت مستمر در حال انجام است.

رئیس کل دادگستری استان ایلام گفت: حل مشکلات زندانیان، کاهش جمعیت کیفری، بهره مندی زندانیان از ارفاقات قانونی و آزادی زندانیان جرائم غیر عمد از اهم برنامه هایی است که در دادگستری استان به آن پرداخته می شود.

علی محمدی گفت: استفاده از ظرفیت های ارفاقی، قانونی و مجازات های جایگزین حبس گامی موثر در کاهش جمعیت کیفری زندان ها است که باید بیش از پیش مورد استفاده قرار گیرد و لازم است روسا، دادستان ها و قضات استان در بهره گیری از این ظرفیت ها اهتمام ویژه ای داشته باشند.

وی ادامه داد: با اشاره به دستور ریاست قوه قضاییه در روز 19 دی ماه مبنی بر بررسی مجدد و پالایش پرونده های زندانیان به مناسبت ولادت با سعادت حضرت زهرا (س) با حضور مسئولین قضایی استان در زندان ها پرونده کلیه زندانیان و قرارهای بازداشت مورد بررسی مجدد قرار گرفت و در نهایت تعداد 18 نفر از واجدین شرایط با بهره مندی از ارفاقات قانونی آزاد شدند.

علی محمدی گفت: همچنین در زمان پایش و بررسی انجام شده به تعداد 20 نفر از زندانیان واجد شرایط مرخصی اعطا شد تا این ایام فرخنده را در کنار خانواده خود باشند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 977378

مهمترین اخبار ایران و جهان: