نیوز سیتی!
14 بهمن 1401 - 18:52

مهمترین عامل عقب ماندگی اقتصادی در دهه ۹۰ وادادگی دولت گذشته به غرب بود

امام جمعه ساوجبلاغ با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اینکه دهه ۹۰ در ایران با عقب افتادگی اقتصادی مواجه بودیم، گفت: یکی از عوامل مهم در این امر، وادادگی دولت وقت در مقابل دشمن و غرب بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوجبلاغ، حجت الاسلام والمسلمین روح الله مختاری، امام جمعه شهرستان ساوجبلاغ، در خطبه‌های نماز جمعه هشتگرد، ضمن تبریک میلاد امام علی(ع) و دهه مبارک فجر، با بیان اینکه اگر امروز حرفی از عدالت،آزادی خواهی، اسلام و از محبت امیرالمومنین (ع)، ولایت اهل بیت و اسم سید الشهدا در عالم زنده است به برکت وجود حضرت زینب (س) و مجاهدت ایشان بعد از عاشورا است، گفت: در هفته‌‌ای که گذشت مقام معظم رهبری یک دیدار سه ساعت از نمایشگاه تولیدات و صنایع کشور داشتند که توصیه‌های به مسؤولین امر داشتند. 

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری اشاره‌ای به مطلبی کردند که این دیدارها و گفت‌وگوها اثر گذار در امروز و آینده کشور است، افزود: مقام معظم رهبری فرمودند سال گذشته که این دیدار شکل گرفت تقریبا براساس صحبت‌های شما شعار امسال انتخاب شد، یعنی سال تولید، دانش بنیان که توسط مقام معظم رهبری انتخاب شد براساس گفته‌های سال گذشته صنعتگران در محظر مقام معظم رهبری بود. 

مختاری با اشاره به اینکه نقد منصفانه مقام معظم رهبری نسبت به گذشته است، ادامه داد: مقام معظم رهبری اشاره‌ای به عقب ماندگی در دهه ۹۰ کردند برای کشور ما اتفاق افتاد در عرصه اقتصاد و تولید اگرچه امروز هم دوست و هم دشمن مهم ترین عامل عقب ماندگی اقتصادی دهه ۹۰ را وادادگی دولت گذشته بود اما عوامل دیگر هم بود.

امام جمعه شهرستان ساوجبلاغ با بیان اینکه مقام معظم رهبری تاکید کردند واگذاری امور به بخش خصوصی است، بیان کرد: دولت باید کارها را به بخش خصوصی واگذار کند و خودش حمایت و نظارت کند. 

وی گفت: علی رغم تاکیدات مقام معظم رهبری، رییس جمهور و مجلس دستگاه قضا آنچه که کف کار می‌بینیم حمایت جدی از بخش خصوصی در تولید اتفاق نمی‌افتاد.

مختاری با بیان اینکه اگر نگاه مسوولی با همراه با دولت و حاکمیت نیست طبیعتا باید تغییر کند، ادامه داد: باید به بخش خصوصی فرصت داد و تا جایی که امکان دارد باید برای بخش خصوصی مسیر هموار شود و حمایت اتفاق بیافتد.

وی با اشاره به اینکه اگر فعال اقتصادی یا سرمایه‌دار قرار است سرمایه خود را در بخش تولید هزینه کند باید فرش قرمز جلوی پای آن پهن کرد، افزود: باید مسوولین امر مسائل و مشکلات آن را برطرف کنند.

نماز جمعه شهرستان ساوجبلاغ با بیان اینکه باید فضا برای تولید کننده داخلی و بخش خصوصی باز شود، افزود: مسائل و مشکلات باید برطرف شود تا آنها به میدان وارد شوند.

وی با اشاره به اینکه برای بخش خصوصی صرفه اقتصادی مهم است، گفت: برای ریال به رئال آن مصاحبه می‌کند، اما در بخش دولتی این طوری نیست. 

مختاری با بیان اینکه باید آمار دقیقی از اتفاقات کشور در دست مسولین کشور باشد، ادامه داد: وقتی آمار دقیقی نباشد برنامه ریزی دقیقی هم نمی‌توان کرد.

وی با اشاره به اینکه برکات دهه فجر را برای نوجوانان و جوانان بازگو کنید، ادامه داد: انقلاب اسلامی ما را از زیر بار ظلم و ستم بیرون آورد. 

مختاری با بیان اینکه آزادی حقیقی را انقلاب آورد،افزود: انقلاب برای ما استقلالی آورد که دیگر زیر سلطه کشورهای دیگر نیستیم.

وی با اشاره به اینکه امروز وابسته کشورهای دیگر نیستیم، ادامه داد: امروز تولید کننده هستیم و پیشرفت‌های زیادی داشتیم که از برکات انقلاب است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1017334

مهمترین اخبار ایران و جهان: