نیوز سیتی!
27 دی 1401 - 11:16

بانوان توانمند برای مناصب مدیریتی معرفی شوند

شیراز- استاندار فارس گفت: بانوانی که دارای توانمندی در مناصب مدیریتی هستند معرفی شده تا بتوان از این افراد در مدیریت کلان جامعه نیز استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد هادی ایمانیه صبح سه شنبه در دیدار با بانوان شاغل در استانداری فارس با تاکید براینکه هیچ منعی برای ورود بانوان به جایگاه‌های مدیریتی در استان وجود ندارد، از مدیرکل امور بانوان استانداری خواست نسبت به معرفی بانوان باتجربه، دارای استعداد و توانمند برای تصدی مناصب مدیریتی در استان اقدام کند.

محمدهادی ایمانیه با بیان اینکه جایگاه زن در دین، اعتقاد، مذهب مسلمانان خاص و قابل ستایش است، گفت: بنابر احادیثی که به ما منتقل شده است اولین فردی که وارد بهشت می‌شود حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها است.

استاندار فارس به زنانی که در تاریخ اسلام به الگوهای مؤثر و شاخص در جامعه بشری تبدیل شده‌اند هم اشاره کرد و اظهار داشت: جایگاه و شأن بانوان در مقایسه‌های معمولی تعریف نمی‌شود بلکه نسبت به مقامات علمی، مذهبی، اجتماعی و فرهنگی آنان مشخص می‌شود.

نماینده عالی دولت در فارس با اشاره به برخی از اختیاراتی که به استانداران تفویض شده است، تصریح کرد: پیشنهادات مربوط به شرایط کاری بانوان، خصوصاً افراد متأهل و دارای فرزند از جانب دفتر امور بانوان استانداری تهیه و جهت تصمیم گیری ارائه شود.

وی با تاکید براینکه کاهش ساعت کاری بانوان در محل فعالیت و انجام دورکاری از منازل، علاوه بر اینکه موقعیت مناسبی برای انجام وظیفه همسرداری و تربیت فرزند را برای ایشان فراهم می‌آورد، منجر به رضایت خانواده‌ها نیز خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 982134

مهمترین اخبار ایران و جهان: