نیوز سیتی!
16 دی 1401 - 22:45

طراحی منطقه آزاد باید در تراز جایگاه تمدنی و فرهنگی قصرشیرین باشد‌

استاندار کرمانشاه گفت: قصرشیرین یک ریشه زیبا و تاریخی دارد و هر پروژه و طرحی که در این منطقه اجرا می‌شود باید یک کار ماندگار و در تراز اصالت تمدنی، فرهنگی و تاریخی این منطقه باشد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قصرشیرین، محمدطیب صحرایی در حاشیه برنامه بازدید از منطقه آزاد تجاری و صنعتی قصرشیرین اظهار داشت: یکی از آسیب‌هایی که معمولاً در پایانه‌های مرزهای اتفاق می‌افتد، نگاه کوتاه مدت در اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها است که حاصل کار ماندگار و ریشه‌دار نیست. 

وی عنوان کرد: در طرح جامع منطقه آزاد قصرشیرین باید به ابعاد مختلف این مجموعه توجه شود به گونه‌ای که نسل‌های آینده، نگاه بلندمدت و دوراندیشانه طراحان این مجموعه را تحسین کنند.

صحرایی گفت: بر این مبنا باید در طراحی زیرساخت‌ها، اماکن خدماتی، رفاهی و اداری، گذرگاه ها و مسیرهای تردد مسافر و صادرات کالا در منطقه آزاد قصرشیرین کاملا کلان نگرانه عمل کرد تا حاصل کار برازنده نام کرمانشاه و قصرشیرین باشد.

وی افزود: ممکن است در کوتاه مدت تنها دو فاز از این طرح بزرگ اجرایی شود ولی باید در بلندمدت عرصه و بستر برای اجرای گام‌های بزرگ بعدی کاملا مهیا باشد و محدودیتی برای توسعه آن ایجاد نشود.

صحرایی بیان کرد: زیرا شرایط فعلی و زیرساختی صادرات کالا از قصرشیرین از دید یک ناظر بیرونی چندان مناسب نیست و در کنار آینده‌نگری در طرح منطقه آزاد باید به نیاز امروز هم توجه شود.

وی افزود: ساماندهی منطقه آزاد باید هر چه سریع‌تر انجام شود زیرا مراجعه‌کنندگان بسیاری به شکل روزانه به این مجموعه مراجعه می‌کنند.

صحرایی گفت: استان کرمانشاه به ویژه شهرستان بسیار زیبای قصرشیرین و مناطق اطراف آن، سرشار از سرمایه‌های آشکار و پنهان مادی و معنوی است.

استاندار کرمانشاه همچنین در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قصرشیرین گفت: بسیار خوشحال هستم در اولین سفر شهرستانی به سرزمین زیبا و پربرکت قصرشیرین آمده‌ام و در جمع مردم عزیز، قهرمان و مقاوم این شهرستان مرزی هستم. 

وی افزود: امروز همراه با نماینده محترم شهرستان در مجلس و مسئولان این شهرستان به صورت میدانی از مرز پرویزخان و منطقه آزاد تجاری و صنعتی قصرشیرین بازدید کردیم و مسائل و مشکلات آن ها را مورد بررسی قرار دادیم.

صحرایی عنوان کرد: باید همه با نهایت خلوص، همراهی، همکاری و تلاش مضاعف برای آبادانی و پیشرفت استان کرمانشاه بکوشیم.

وی گفت: اگر همه کمک کنیم قصرشیرین می تواند بهتر و آبادتر شود و برزانده‌ نامش باشد و تبدیل به یک قصر زیبا و شیرین برای ساکنان این سرزمین شود.

صحرایی با تأکید بر اینکه همه باید تلاش کنیم شهر و دیارمان بهتر از قبل باشد در ادامه عنوان کرد: خداوند متعال سرنوشت آبادانی و پیشرفت این سرزمین زیبا را به ما سپرده است و هر چقدر تلاش کنیم، خداوند هم برکاتشان را بر ما افزون خواهد کرد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 959078

مهمترین اخبار ایران و جهان: