نیوز سیتی!
22 دی 1401 - 11:57

آغاز افزایش نسبی دما در گلستان/ سرما در انبارالوم به منفی ۱۱ رسید

گرگان- معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی گلستان از آغاز افزایش نسبی دما در این استان خبر داد و گفت: انبارلوم با منفی ۱۱ درجه سردترین شهر گلستان در شبانه روز گذشته بود.

محمد کردجزیی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: براساس الگوهای پیش یابی، تا اواسط هفته آینده جوی نسبتاً آرام و آسمانی آفتابی در انتظار اهالی گلستان است و از امروز شاهد افزایش نسبی دما در طول روز در استان خواهیم بود.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی گلستان افزود: تا روز دوشنبه همچنان شاهد دماهای کمینه منفی با شدت کمتر در اکثر مناطق استان خواهیم بود و روز یکشنبه و دوشنبه هفته آینده افزایش ابر و وزش باد پیش بینی می‌شود.

وی گفت: شهر انبارالوم آق قلا با ۱۱- درجه سردترین و گنبدکاووس با ۹ درجه گرم‌ترین شهرهای استان در ۲۴ ساعت گذشته بود.

کردجزی ادامه داد: اهالی گرگان صبح امروز دمای منفی هشت درجه را تجربه کردند و پیش بینی حداکثر دمای امروز گرگان هشت درجه سانتیگراد است.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی گلستان بیان کرد: با توجه به کاهش محسوس دما و یخبندان توصیه می‌شود شهروندان ضمن رعایت مدیریت مصرف انرژی، برای جلوگیری از ترکیدگی لوله‌های آب، کنتور و لوله‌های آب در معرض یخبندان را عایق‌بندی کنند.

گفتنی است به دلیل ورود موج سرما و کاهش شدید دما و مدیریت در مصرف گاز، مراکز آموزشی و دستگاه‌های اجرایی گلستان به استثنای مراکز درمانی، امدادی انتظامی از روز سه‌شنبه به مدت سه روز تعطیل شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 972434

مهمترین اخبار ایران و جهان: