نیوز سیتی!
15 دی 1401 - 09:03

صادرات ۱۶ میلیون دلاری تعاونی های گلستان

گرگان- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: سال گذشته ۱۶ میلیون دلار صادرات توسط شرکت های تعاونی گلستان انجام شده که این عدد در ۹ ماهه امسال تحقق یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسینعلی خواجه‌مظفری شامگاه چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: در کل کشور ۱۱۰ شرکت تعاونی دانش بنیان داریم که ۱۲ مورد آن در گلستان به ثبت رسیده و ۹ تعاونی در استان فعال هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با بیان اینکه در کشور جزو پنج استان صادرات محور هستیم، افزود: در سال گذشته ۱۶ میلیون دلار صادرات توسط این شرکت‌ها انجام شده که در ۹ ماهه امسال این عدد تحقق یافته و تا پایان سال افزایش خواهد یافت.

وی بیان کرد: برای رفاه حال تعاونگران استان و مشکلات صادراتی آنها، ما دفتر نمایندگی اتاق تعاون را در کازان روسیه افتتاح کردیم و تعاون گران ما برای صادرات و واردات و اخذ مشاوره می‌توانند به این دفتر مراجعه کنند.

خواجه مظفری با تاکید بر ضرورت حمایت بیشتر از تعاون گران گلستان، گفت: از ظرفیت تعاونی‌ها باید در توسعه اقتصادی استان استفاده کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان از راه اندازی دبیرخانه عشایری و روستایی گلستان خبرداد و گفت: تداوم فعالیت شرکت‌های تعاونی مرزنشینان استان نیازمند توجه ویژه در رفع موانع و مشکلات فراروی فعالیت آنها است.

گفتنی است در گلستان سه هزار و ۵۰ شرکت تعاونی فعال در بخش‌های مختلف وجود دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 956034

مهمترین اخبار ایران و جهان: