نیوز سیتی!
11 دی 1401 - 09:22

اعتبارات جدید برای بافت‌های فرسوده مشهد

مشهد ـ شهردار مشهد گفت: یک‌هزار میلیارد تومان برای ساماندهی بافت پیرامونی حرم امام رضا (ع) و همچنین یک‌هزار و ۵۰ میلیارد تومان نیز برای ساماندهی بافت فرسوده عامل، آبکوه و وکیل آباد مصوب شد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالله ارجائی شامگاه شنبه در مراسم افتتاحیه دوره جدید شورای اجتماعی محلات مشهد که در مجتمع آیه‌ها برگزار شد اظهار کرد: یک‌هزار میلیارد تومان برای ساماندهی بافت پیرامونی حرم مطهر امام رضا (ع) و همچنین یک‌هزار و ۵۰ میلیارد تومان نیز برای ساماندهی بافت فرسوده عامل، آبکوه و وکیل آباد مصوب شد.

شهردار مشهد افزود: تنها شهر مشهور به مشهد (محل شهادت) شهر مقدس مشهد به عنوان محل شهادت امام رضا (ع) است و روز ۱۰ دی ماه به برکت وجود ثامن الحجج و نیز واقعه شهادت شهروندان مشهدی در سال ۱۳۵۷، روز ملی شهر مشهد نامگذاری شد.

وی ادامه داد: هر فعالیتی که در مشهد قرار است انجام شود باید نسبت مشخصی با فلسفه ذاتی این شهر در کالبد، فرهنگ اقتصاد، معماری و شهرسازی و در عرصه‌های مختلف آن داشته و مشهد باید متفاوت‌تر از سایر شهرها باشد. در این خصوص اولین وجه تمایز شهر مشهد با سایر شهرها رفتار شهروندان این شهر اعم از زائران، مجاوران و خادمان است.

ارجائی افزود: تسری دادن صفات ثامن الحجج به محیط شهری و زندگیمان باید مورد توجه و سرلوحه کارمان قرار گیرد و مساجد و شورای اجتماعی محلات مشهد که رابطان بین مردم و مدیریت شهری هستند باید ترویج دهنده صفات امام رضا (ع) به ویژه صفات مهربانی و علم ایشان در بین مرم و احاد جامعه این شهر باشند تا شهر مشهد الرضا به داشتن مردمانی مهربان و دانا و عالم مشهور شود.

شهردار مشهد بیان کرد: توسعه نامتوازن و سرازیری شیب خدمت به سمت نقاط خاص از شهر از مهم‌ترین مشکلات شهری است که در اصلاح بودجه سال ۱۴۰۰ و در بودجه سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ و در طرح‌های تفضیلی پنجگانه جدید توجه ویژه ای به نقاط حاشیه شهر و توسعه متوازن خدمات در این مناطق شده است.

وی گفت: برای جبران فاصله ایجاد شده در توسعه متوازن خدمات باید به قسمت حاشیه شهر توجه دو چندانی صورت گیرد اعم از دیدن زیرساخت‌های مدنظر در طرح‌های تفصیلی جدید که از سال آینده به صورت اجرایی در خواهد آمد.

ارجائی افزود: در این راستا جاده‌ای در شمال شهر مشهد ایجاد خواهد شد تا مشکل تردد در حاشیه شهر رفع شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 946834

مهمترین اخبار ایران و جهان: