نیوز سیتی!
28 دی 1401 - 14:13

ایجاد 9 واحد کلینیک حقوقی رایگان در زنجان

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان زنجان گفت: 9 واحد کلینیک حقوقی رایگان در شهر زنجان ایجاد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمدتقی فتحی، معاون دادگستری کل استان زنجان اظهار داشت: با مدیریت، رصد و بررسی علل و عوامل ازدیاد ورودی پرونده‌ها به دادگستری استان در یک برنامه بلند مدت اقدام ایجاد 9 واحد کلینیک حقوقی در سطح شهرستان زنجان کردیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان زنجان افزود: برنامه‌ریزی انجام شده در ایام آتی این واحدها در سطح استان گسترش خواهیم داد که با ارائه معاضدت و مشاوره رایگان به افراد بی‌بضاعت قبل از طرح دعوی در دادگاه‌ها موجب کاهش هزینه، کاهش اختلافات و افزایش سلامت روحی آنها شود.

وی افزود: یکی از ماموریت‌های مهم قوه قضائیه در قانون اساسی، گسترش عدل و آزادی های مشروع و پیشگیری از وقوع جرم است و یکی از راههای عملیاتی کردن این امر، اطلاع‌رسانی و آگاه سازی حقوقی اقشار مختلف جامعه است و در این راستا معاونت راهبردی قوه قضائیه برنامه هایی را تدوین کرده است.

فتحی گفت: از جمله آن برنامه‌ها «پیگیری ایجاد مراکز معاضدت و کلینیک حقوقی ویژه مشاوره به افراد بی بضاعت در دانشگاه‌ها و نهادهای مردمی» است که مسوولیت پیگیری آن بر عهده معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان زنجان نهاده شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان زنجان گفت: این معاونت با استفاده از ظرفیت اساتید و کارشناسان و دانشجویان رشته حقوق در راستای رفع مشکلات حقوقی افراد جامعه هدف با انعقاد 9 مورد تفاهم نامه همکاری (با کانون وکلای استان- دانشگاه زنجان- دادنشگاه علمی کاربردی شهرصائین قلعه- اتاق اصناف- اتحادیه کارگران فصلی- دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی - دانشگاه پیام نور- موسسه ترنم مهرباران- اتحادیه مشاورین املاک استان- موسسه سماح مشاورین مذهبی مستقر در دارالقرآن زنجان) اقدام به ایجاد مراکز معاضدت و مشاوره حقوقی رایگان در آن مراجع کرده است.

وی با بیان اینکه رسالت اصلی این کلینیک ها معاضدت و مشاوره حقوقی رایگان برای افراد بی بضاعت جامعه هدف میباشد افزود: در کلینیک‌های حقوقی تلاش خواهد خدمات مشاوره حقوقی رایگان با حضور کارشناسان حقوقی مجرب ارائه شود.

پایان پیام/73005

منبع: فارس
شناسه خبر: 984734

مهمترین اخبار ایران و جهان: