نیوز سیتی!
21 دی 1401 - 06:57

نمایشگاه توانمندی‌های بانوان کارآفرینان در همدان برگزار می‌شود

همدان- مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان از برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های بانوان کارآفرینان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، فاطمه ستاری نوید در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های هفته بزرگداشت مقام زن اظهار کرد: زنان قشر مهمی از جامعه هستند که با الگوگیری از زنان برجسته جهان اسلام چون حضرت صدیقه طاهره (س) همواره در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، مذهبی و سیاسی ایفای نقش کرده‌اند.

وی با بیان اینکه برنامه‌های هفته بزرگداشت مقام زن با شعار «‌پرواز تا بی نهایت» در همدان برگزار می‌شود، افزود: انتخاب روز و هفته‌ای به نام «زن» فرصتی برای معرفی نقش زنان ایرانی در صحنه مشارکت اجتماعی و تقدیر از مقام شامخ آنها به ویژه مادران است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان در ادامه خاطرنشان کرد: عنوان روزهای هفته زن از ۲۳ تا ۲۹ دی به ترتیب شامل «زن خانواده الهام بخش و تأثیرگذار»، «زن زیست عفیفانه مقاوم در برابر مرد سالاری غربی»، «زن خودباوری جهاد علمی و افتخار آفرینی»، «زن هوای تنفس زندگی بخش نسل آفرین و مسئولیت پذیر»، «زن کرامت انسانی امنیت و عدالت اجتماعی» و «زن نشاط اجتماعی امید آفرین و سرنوشت ساز» می‌شود.

ستاری نوید بیان کرد: برنامه‌های متنوع هفته بزرگداشت مقام زن، امسال با شعار «پرواز تا بی نهایت» و مشارکت دستگاه‌های اداری و فرمانداری‌ها در استان همدان برگزار می‌شود.

این مسئول با اشاره به مهمترین این برنامه‌ها افزود: برگزاری نمایشگاه توانمندی‌ها و کارآفرینان و نمایشگاه صنایع خلاق و نوآورانه با عنوان «تور فناورانه»، تقدیر از زنان برگزیده در عرصه‌های مختلف و برگزاری کارگروه با عنوان «نخبگی و پیشرانی در صنعت تحول» از مهم‌ترین این برنامه‌ها به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: برگزاری جشن‌های گرامیداشت سالروز میلاد سرور زنان جهانیان و روز زن در استانداری و شهرستان‌ها، سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه همدان، تقدیر از کارمندان زن شاغل در دستگاه‌های اجرایی و برگزاری نشست‌های فرهنگی و آموزشی و مراسمی با عنوان «کرامت زن در جمهوری اسلامی و نگاه زندگی غربی» از دیگر برنامه‌های مهم هفته بزرگداشت مقام زن در همدان است.

ستاری نوید خاطرنشان کرد: برنامه‌های هفته بزرگداشت مقام زن، امسال با اهداف مهمی چون گسترش فرهنگ و سیره فاطمی در جامعه اسلامی، معرفی الگوهای اسلامی و انقلابی برای زنان مسلمان حمایتگر و پیشران در گفتمان الگوی سوم زن مسلمان، انعکاس دستاوردهای زنان پس از انقلاب اسلامی به همراه تقدیر از مادران و زنان نمونه، ترویج نگاه گفتمانی و تمدنی به زن و افزایش نرخ مشارکت زنان در جامعه برگزار می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 969378

مهمترین اخبار ایران و جهان: