نیوز سیتی!
07 بهمن 1401 - 15:50

آتش‌ زدن قرآن، زمینه‌ساز ایجاد بحران امنیتی در جهان است

امام جمعه دماوند گفت: اگر تروریسم را بحران‌ساز و چالش جهانی بدانیم، آتش زدن قرآن قطعاً زمینه‌ساز ایجاد بحران امنیتی در جهان و سوئد مصداق تروریسم دولتی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از دماوند، حجت الاسلام کاظم فتاح‌دماوندی، امام جمعه دماوند ظهر امروز در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته دماوند اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران در مقایسه با ۴۴ سال قبل خود و در مقایسه با کشورهایی که شرایطی شبیه ما داشته و دارند، پیشرفت‌های بسیار خوبی داشته است که باید خداوند را به‌خاطر این نعمت‌ها شکر کنیم.

وی افزود: پیشرفت‌های ما در حالی اتفاق افتاده است که همیشه با توطئه‌ها و تحریم‌های زیادی مواجه بوده‌ایم و دشمنان خارجی، لحظه‌ای ما را راحت نگذاشتند؛ آن کسانی‌که برخی کشورهای به ظاهر پیشرفته غربی را کعبه آمال خود می‌دانند و از آنها تعریف می‌کنند، بدانند که آنچه در فیلم‌های سینمایی می‌بینند، بعضاً واقعیت ندارد یا بزرگنمایی است.

امام جمعه دماوند تصریح کرد: فیلم‌های سینمایی و رسانه‌های امپراطوری غرب هیچ‌گاه به نقاط ضعف فرهنگی - اجتماعی و سیاسی غربی‌ها اشاره نمی‌کنند و کاستی‌ها و کمبودهای خود را کتمان و پنهان می‌کنند؛ توسعه آمریکا، انگلستان، فرانسه و آلمان عمدتا یا با تاراج و استعمار سایر کشورها شکل گرفته یا مبتنی بر تجارت‌های غیر مشروع مثل برده فروشی و فروش تسلیحات نظامی و مواد مخدر و امثال آن بوده است.

فتاح‌دماوندی بیان کرد: توسعه کشورهایی مثل ژاپن و مالزی هم مبتنی بر توسعه وابسته و عدم استقلال لازم بوده است که هیچ‌گاه به ارزش توسعه استقلالی و درون‌زا نیست؛ نظام سرمایه‌داری غرب که بر ساختار لیبرال دموکراسی استوار است، با رفتارهای نژادپرستانه و ضد اسلامی خود در قرآن سوزی، احساسات یک چهارم جمعیت جهان که دو میلیارد نفر مسلمان هستند را جریحه‌دار کرده است.

وی ادامه داد: سران غربی در حالی از آزادی بیان برای اقدامات ضد اسلامی خود سوءاستفاده می‌کنند که در آن کشورها، حمایت از اسلام و مسلمانان یا سوال درباره هولوکاست یا زیر سوال بردن ارزش‌های غربی جرم است و به شدت با آن برخورد می‌شود؛ آن کسانی که ادعای آزادی بیان دارند، چرا پست‌های اسلام گرایانه و تصویرهای سرداران مقاومت را در شبکه‌های مجازی مثل توییتر و اینستاگرام حذف می‌کنند؟

امام جمعه دماوند خاطرنشان کرد: تاریخ معاصر روژه گارودی را فراموش نمی‌کند که به جرم سوال کردن درباره هولوکاست بازداشت و مجازات شد و حتی در دادگاه نیز مورد تعرض و حمله فیزیکی قرار گرفت؛ سابقه غرب نشان داده هر زمان وضعیت داخلی آنها بحرانی می‌شود، با ایجاد حاشیه به دنبال انحراف افکار عمومی از داخل و هدایت آن به سویی غیر از مطالبات اقتصادی و سیاسی مردم است.

فتاح‌دماوندی افزود: اگر تروریسم را بحران‌ساز و چالش جهانی بدانیم، آتش زدن قرآن قطعا زمینه‌ساز ایجاد بحران امنیتی در جهان است؛ پس دولت سوئد مصداق تروریسم دولتی و تروریسم پرور است؛ غربی‌ها می‌خواهند با این اقدامات سخیف، حساسیت مسلمانان را بسنجند و این اهانت‌ها را عادی‌سازی کنند و یک ناهنجاری را به هنجار تبدیل کنند، اما دشمنان اسلام و مسلمین بدانند همه مسلمانان فرزندان حضرت محمد(ص) و فدائیان اسلامند.

وی گفت: ما اقدام دین‌ستیزانه و سخیف و زشت قرآن‌سوزی در غرب را محکوم می‌کنیم و خواستار مجازات قاطعانه عاملین و پشتیبانان این جنایت هستیم و به دشمنان اروپایی می‌گوییم، سپاه پاسداران برای انقلاب و ملت ایران مثل آیه قرآن است؛ هم مقدس است و هم مثل جان خود از آن دفاع می‌کنیم.

انتهای پیام/۶۷۰۱۵/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1000978

مهمترین اخبار ایران و جهان: