نیوز سیتی!
03 بهمن 1401 - 17:55

کمک دولت به کشاورزان، مرغداران و دامداران خسارت‌دیده سمنان

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان گفت: ۶۹ میلیارد تومان به کشاورزان، مرغداران و دامدارانی که در استان سمنان متحمل خسارت شده بودند، پرداخت شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمد حمیدی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان بعد از ظهر امروز در جلسه مدیریت بحران استان سمنان اظهار کرد: اجرای طرح مطالعاتی کاهش خطرپذیری در حوزه بلایای طبیعی ضروری است.

حمیدی بیان کرد: رویداد ملی مدیریت بحران کشور در تهران برگزار خواهد شد و دستگاه‌های اجرایی و کارشناسان متخصص در حوزه مدیریت بحران در این برنامه مشارکت پررنگ داشته باشند و پروژه‌های شاخص در این حوزه مربوط به استان سمنان نیز به نمایش گذاشته شود.

وی تصریح کرد: تاکنون ۵۴ بلای طبیعی در جهان شناسایی شده که از مجموع بلایای طبیعی در جهان،۱۳ بلای طبیعی در استان سمنان وجود دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان ادامه داد: سال گذشته، مبلغ ۶۹ میلیارد تومان به کشاورزان، مرغداران و دامدارانی که متحمل خسارت در این بخش‌ها شده بودند، پرداخت شد.

حمیدی بیان کرد: از این میزان، ۲۹ میلیارد تومان در حوزه طیور است که به خسارت‌دیدگان پرداخت شد.

وی تصریح کرد:‌ با توجه به اینکه در سال گذشته کمتر ۱۵ درصد از کشاورزان زیرپوشش بیمه قرار داشتند، باید از سوی، جهاد کشاورزی و امور عشایری در خصوص بیمه اجباری کشاورزان و عشایر و ... اقدامات لازم صورت گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان ادامه داد: در مسیر جاده‌های اصلی استان سمنان، ۱۸۷ پل آب گذر شناسایی شد که برای ۷۰ درصد آنها رفع خطر صورت گرفته و بقیه تیز در دستور کار است.

پایان پیام/74001/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 993378

مهمترین اخبار ایران و جهان: