نیوز سیتی!
25 دی 1401 - 16:46

آمبولانس های موجود آذربایجان غربی فرسوده هستند/لزوم نوسازی ناوگان

ارومیه - رئیس مرکز فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: آمبولانس‌های موجود استان بسیار فرسوده هستند و باید هر چه زودتر برای رفع نیاز اقدام شود.

فرزین رضازاده در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه فوریت‌های پزشکی استان نیاز شدید به آمبولانس دارد، افزود: آمبولانس‌های موجود بسیار فرسوده هستند و باید هر چه زودتر برای رفع نیاز اقدام شود.

وی اظهارکرد: در سال‌های اخیر تهیه آمبولانس‌ها بر عهده وزارت بهداشت بود اما اکنون مقرر شده‌است تهیه آمبولانس برعهده دانشگاه علوم پزشکی باشد و برای آن نیز بودجه جداگانه به دانشگاه تخصیص داده می‌شود.

رضازاده افزود: درخواست تهیه آمبولانس‌های جدید داده شده است اما تاکنون نه بودجه به دانشگاه تخصیص یافته و نه زمان تهیه آمبولانس مشخص است.

رئیس فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: درحال حاضر در استان ۱۶۳ دستگاه آمبولانس، دو دستگاه اتوبوس آمبولانس، دو دستگاه موتورلانس و یک بالگرد اورژانس وجود دارد.

رضازاده تصریح کرد: با توجه به فعالیت‌های اخیر اورژانس ۱۱۵ در استان و افتتاح پایگاه و آماده‌سازی چند پایگاه جدید، از لحاظ نیروی انسانی نیز نیاز مبرم به نیروی انسانی جدید در اورژانس بیمارستان‌ها احساس می‌شود.

رئیس فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۷۹ هزار و ۶۹۰ مورد مأموریت توسط اورژانس استان انجام شده است که از این تعداد مأموریت حدود ۲۷۱ مورد مربوط به زنان و زایمان بوده که هم منجر به تولد نوزاد شده و هم بدون تولد نوزاد، مادر باردارسالم تحویل بیمارستان شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 978678

مهمترین اخبار ایران و جهان: