نیوز سیتی!
26 دی 1401 - 10:04

طرح مهارت آموزی خانه به خانه در استان بوشهر اجرا می‌شود

بوشهر- مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر گفت: به منظور توسعه اشتغال بانوان، طرح مهارت آموزی خانه به خانه در استان بوشهر اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالمجید دراهکی صبح دوشنبه در نشست با مدیرکل امور بانوان بوشهر اظهار داشت: توسعه مشاغل خانگی و کسب‌وکارهای خرد از راهکارهای مهم برای بهبود وضعیت اشتغال است.

وی اضافه کرد: با توجه به شرایط اقتصادی و تأکید بر ضرورت توجه به مشاغل خانگی و کسب و کارهای کوچک، یادگیری یک حرفه و مهارت، علاوه بر اینکه در زندگی روزمره به کار می آید، می تواند برای بانوان قوت قلبی باشد که در صورت مطلوب نبودن شرایط اقتصادی خانواده، با تکیه بر دانش و توانایی شان منبع درآمدی داشته باشند.

دراهکی با بیان اینکه ارتقای مهارت‌های شغلی، توانمند سازی مهارتی و ایجاد زمینه‌های کارآفرینی و اشتغال بانوان متناسب با بازار کار از اهداف برگزاری دوره‌های آموزشی است، افزود: آموزش زنان دارای اثر بخشی اجتماعی، اقتصادی و شخصی است که از جمله می‌توان به سلامت شخصی و خانوادگی، توانمند سازی زنان، آمادگی برای مشارکت در فعالیت‌های اقتصادی، اشتغال و کمک به اقتصاد و معیشت خانواده اشاره کرد.

وی با تاکید بر لزوم بهره مندی زنان از دوره های آموزشی در مراکز فنی و حرفه ای و اجرای دوره های آموزشی متناسب با نیاز بازار کار برای بانوان استان بوشهر تصریح کرد: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر با ۳ مرکز تخصصی بانوان و ۹ مرکز دو منظوره آموزش در بخش دولتی و ۲۵۰ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای ویژه بانوان در راستای توانمندسازی زنان مهارت جوی استان فعالیت دارد.

دراهکی با بیان اینکه توانمند سازی مهارتی بانوان از اهمیت ویژه ای برخوردار است، بیان کرد: به منظور توانمندسازی بانوان طرح مهارت آموزی خانه به خانه تدوین خواهد شد و در استان بوشهر اجرا می شود.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای بوشهر به نقش زنان در خانه و جامعه اشاره کرد و افزود: طرح توانمندسازی مهارتی خانه به خانه با رویکرد ایجاد کسب و کار و مشاغل خانگی بانوان و با همکاری دفتر امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر به اجرایی خواهد شد

منبع: مهر
شناسه خبر: 979778

مهمترین اخبار ایران و جهان: