نیوز سیتی!
26 دی 1401 - 10:38

۱۲۵ میلیون مترمکعب گاز مصرف روزانه مردم استان تهران است

رئیس کمیته نفت، گاز و پتروشیمی مجلس با بیان اینکه ما پنج برابر متوسط دنیا، گاز مصرف می کنیم گفت: مصرف روزانه گاز در استان تهران به ۱۲۵میلیون مترمکعب رسیده که رقم قابل توجهی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، رمضانعلی سنگدوینی رئیس کمیته نفت، گاز و پتروشیمی مجلس با بیان اینکه مصرف روزانه گاز در استان تهران به ۱۲۵میلیون مترمکعب رسیده است، اظهار کرد: دمای هوا به شدت پایین آمده و در بیشتر مراکز کشور دمای منفی صفر را شاهد هستیم و در این وضعیت چاره ای جز تعطیلی ادارات و صنعت نبود که انجام شد.

وی افزود: صرفه جویی در انرژی راه چاره است و نباید به مصارف خانگی محدود شود و از یاد نبریم که صرفه جویی در بخش صنعت و عمومی باید بیش از پیش انجام شود.

رئیس کمیته نفت، گاز و پتروشیمی مجلس ادامه داد: حدود یک ماه و نیم پیش، یک جلسه غیرعلنی در مجلس داشتیم و آنجا اعلام شد که ما پنج برابر متوسط دنیا، گاز مصرف می کنیم که بنده به مسئولان گفتم از هم اکنون نگران زمستان باشید.

سنگدوینی با بیان اینکه مصرف انرژی در کشور بالاتر از میانگین جهانی است، گفت: هم اکنون ۹۵ درصد گاز استحصال شده را مصرف می کنیم اما اگر انرژی بهینه مصرف شود قطعا تراز ما منفی نیست.

وی با اشاره به اینکه برخی روستاها در استان تهران هم اکنون گاز ندارند، بیان داشت: دولت باید سوخت دوم یعنی نفت خام و گاز مایع به این افراد بدهد.

پایان پیام/

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 979878

مهمترین اخبار ایران و جهان: