نیوز سیتی!
02 آبان 1402 - 17:31

عدم توسعه بیمارستان شهید ارجمند یکی از مشکلات اصلی شهرستان فلارد است

امام جمعه شهرستان فلارد گفت: توسعه بیمارستان شهید ارجمند مالخلیفه بارها از سمت مردم مطالبه شد اما مسؤولان تا کنون عملکرد مثبتی در راستای توسعه این مرکز درمانی نداشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام محمود خیری صبح امروز در جلسه شورای اداری شهرستان فلارد گفت:  توسعه بیمارستان شهید ارجمند مالخلیفه بارها از سمت مردم مطالبه شد اما مسؤولان تا کنون عملکرد مثبتی در راستای توسعه این مرکز درمانی نداشته‌اند.

امام جمعه فلارد ادامه داد: این شهرستان محور مواصلاتی سه استان است که به دلیل امکانات کم بیمارستان شهید ارجمند، با ارجاع تصادفات جاده‌ای و بیماران موردی به مراکز دیگر تلفات جانی متعددی اتفاق افتاده است.

بودجه فرهنگی شهرستان فلارد صفر در نظر گرفته شده است

وی افزود: در برنامه امسال، بودجه فرهنگی مردم فلارد صفر در نظر گرفته شده‌ است و خواهان توضیحات مسؤولان مربوطه در رابطه با این موضوع هستیم.

خیری اضافه کرد: بعضی از روستاها و مناطق در شهرستان فلارد به لحاظ اجتماعی آسیب‌پذیر هستند که باید با ساخت و احیای مساجد از این آسیب‌ها جلوگیری شود.

کمبود پزشک متخصص از مشکلات اصلی بیمارستان شهید ارجمند 

محسن آقایی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد نیز در ادامه این نشست گفت: کمبود پزشک متخصص یکی از مشکلات اصلی بیمارستان این شهرستان است، جبران این کمبود با استفاده مقطعی از پزشکان متخصص بیمارستان شهر لردگان انجام می‌شود که پاسخگوی نیاز مردم این منطقه نیست.

وی افزود: سالانه درخواست ۱۵ پزشک متخصص به وزارت بهداشت و درمان داده می‌شود اما به دلیل کمبود پزشک متخصص در سطح کشور با درخواست موافقت نمی‌شود.

آقایی اظهار کرد: اکنون بخش‌های دیالیز، اورژانس، رادیولوژی، آزمایشگاه و درمانگاه  این بیمارستان فعال هستند و ماهیانه حدود ۱۰ هزار نفر توسط پزشک عمومی و ۴۰۰ نفر توسط پزشک متخصص ویزیت می‌شوند.

پایان پیام/۶۸۰۴۳

منبع: فارس
شناسه خبر: 1549134

مهمترین اخبار ایران و جهان: