نیوز سیتی!
16 آبان 1402 - 10:50

تامین ۲٠٠تن کودکشاورزی فسفاته در ایلام

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان ایلام: از ابتدای سال جاری تاکنون مقدار ۲٠٠تن کود کشاورزی فسفاته ۱۳٪ برای استان ایلام تامین شده است

سیامک بیگی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان ایلام صبح سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: در هفت ماه نخست سالجاری مقدار ۲٠٠تن کود کشاورزی فسفاته ۱۳٪ از مبداء ارکان شیمی جنوب تامین شده است. 

 وی افزود:کودهای کشاورزی تامین شده از این مبداء، بر اساس سهمیه بندی شهرستانی توسط مدیریت زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان و با هماهنگی مدیریتهای مرکز جهاد کشاورزی شهرستانی، به انبار کارگزاران متقاضی و انبار سازمانی حمل شد تا بین کشاورزان و بهره برداران توزیع شود.

 مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان ایلام ادامه داد: در راستای تامین کود فسفات ۱۳٪ استان ایلام بجز مبداء ارکان شیمی جنوب مقدار یک هزار و ۳۹ تن از همین کود از مبداء شرکت خدمات حمایتی کشاورزی تامین و از طریق کارگزاران طرف قرارداد در اختیار کشاورزان استان قرار گرفت. 

بیگی خاطر نشان کرد: بیشترین سهم کود فسفات ۱۳% استان به مقدار ۴۷۴ تن و ۵٠٠ کیلوگرم به شهرستان دهلران اختصاص یافته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، از ابتدای سال جاری تاکنون مقدار ۴ هزار و ۳۰۵ تن و ۸۵۰ کیلوگرم کود شیمیایی اوره بین کشاورزان شهرستان های استان توزیع شده است‌.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1564134

مهمترین اخبار ایران و جهان: