نیوز سیتی!
21 آذر 1402 - 09:02

حضرت زهرا(س) نمونه بارز ولایتمداری و تبیین کننده واقعی اسلام بود

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به اینکه حضرت زهرا(س) عصاره نظام هستی و بهانه خلقت است، گفت: آن حضرت نمونه بارز ولایتمداری، دفاع از امام زمان و تبیین کننده واقعی اسلام ناب بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، حجت‌الاسلام اسماعیل رمضانی دوشنبه‌شب در یادواره شهدای روستای معصوم آباد بخش چمستان همزمان با ایام شهادت حضرت زهرا(س) اظهار کرد: شبکه‌سازی و جریان‌سازی برای ترویج یادواره شهدا بسیار مهم است و این مهم در ترویج فرهنگ اسلامی، احیای سیره و اوامر اهل بیت نقش آفرین خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه همه باید بکوشیم تا احیای امر اهل بیت و معصومان شکل گیرد، افزود: انسان در طول زندگی انتخاب‌های اساسی دارد تا به سعادت و حسن عاقبت نائل شود البته این انتخاب‌ها از بسیاری مسائل جزیی دنیوی آغاز شده و به انتخاب های سخت اخروی و سرنوشت ساز ختم می‌شود.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مازندران تصریح کرد: برخی انتخاب‌ها در زندگی می‌تواند سرنوشت انسان‌ها را تغییر دهد و منجر به تغییر مسیر زندگی شود.

رمضانی با اشاره به اینکه در طول حیات انسان سه نوع انتخاب دارد، خاطرنشان کرد: در نوع نخست انتخاب سودجویانه مطرح است که در آن انسان به منفعت مادی و دنیوی می رسد همانند انتخاب شغل و مطاع که در آن به سوددهی فکر می‌کنیم.

وی با اعلام اینکه انتخاب از روی ترس و هراس در نوع دوم جای دارد، بیان کرد: در این انتخاب به خاطر هراس تغییر نظر قراوان است و گاهی انتخاب‌ها و نظرات در مقابل هم ایجاد می‌شود.

رئیس اداره دارالقرآن کریم تبلیغات اسلامی مازندران متذکر شد: انتخاب از روی بصیرت و آگاهانه عالی ترین و بهترین انتخاب‌ها است که انسان را به سعادت دنیوی و اخروی می‌رساند.

وی با اعلام اینکه استان مازندران از پیرترین استان‌های کشور محسوب می‌شود و از لحاظ جوانی جمعیت و فرزندآوری جایگاه خوبی ندارد، یادآور شد: امروزه جوانان در این استان میل به ازدواج ندارند، از ایجاد زندگی مشترک هراس دارند و آمار طلاق هم در این استان شمالی بالا و نگران کننده است.

رمضانی با اعلام اینکه بندگان هم به سه دسته تقسیم می شوند، گفت: عده‌ای به طمع بهشت باخدا معامله تاجر مآبانه دارند، برخی از روی ترس بندگی می‌کنند و تعدادی هم بندگی خداوند را برای رضایت خداوند و خدمت به خلق انجام می‌دهند، گفت: در طول تاریخ اسلام از بندگی تاجرمأبانه بسیار سراغ داریم هرچند علمای دین هم به سه دسته عالم ربانی و خدایی، عالم در مسیر علم آموزی و علما نان به نرخ روز خور تقسیم می‌شوند که علمای گزینه سوم اندک هستند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان مازندران با اعلام اینکه خانواده یکی از بنیان‌های مهم و ستون تشکیل جامعه است، با اشاره به آمار بالای طلاق در مازندران، گفت: علت اصلی بسیاری از طلاق‌ها در جامعه انتخاب نادرست و عدم شناخت کافی است زیرا امروزه اکثر ازدواج‌ها با شناخت سطحی در فضای مجازی، پارک ها و دیگر اماکن ایجاد می‌شود که در آن انتخاب آگاهانه از روی بصیرت و بر مبنای آگاهی وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه حضرت زهرا(س) عصاره نظام هستی و بهانه خلقت است که نمونه بارز انتخاب صحیح را می‌توان در انتخاب ایشان و امام علی(ع) مشاهده کرد، ادامه داد: حضرت زهرا(س) در تمام طول عمر خود در حال تبیین و سخن حق گفتن بود و در مسیر ولایتمداری و اطاعت از امام عصر و زمان خود همتای نداشت و تا پای جان ایستاد.

رمضانی با اعلام خطبه عظیم فدکیه که ظلم ظالم را برملا و آشکار کرد، یادآور شد: آن حضرت بعد از رحلت پیامبر اسلام در مسیر دفاع از ولایت در انزار قرار گرفت البته رویه اهل بیت این بود که هر جا ظلمی باشد، ظالم خودنمایی کند و حقی ناحق شود باید سکوت را کنار گذاشت و وارد میدان شد که نشان از سیره معصومان دارد.

وی با اشاره به اینکه انتخاب درست ارزش انسان را می‌رساند و هرچه انتخاب ها درست تر باشد انسان ارزشمندتر بوده و عیار آن مشخص می شود، گفت: انتخاب‌ها تفکر شیطانی و ربانی را نشان می‌دهند البته امروزه در جامعه اسلامی نوع پوشش، تربیت فرزندان، انتخاب همسر، برخورد، رفتار، سفره‌ها، محافل و مجالس نشان از انتخاب‌هایی دارد که نمایان‌گر عیار و ارزش هر فرد است.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان مازندران با اعلام اینکه امام علی(ع) می‌فرمایند قیمت هر مرد به آن کاری است که در پی آن بوده و از خود بر جای می گذارد، یادآور شد: باید در انتخابه ای خود رضایت خداوند را در پیش بگیریم، باید برای خدا کار کنیم و به وظیفه بزرگ خود نسبت به شهدا، انقلاب و امام راحل آگاه باشیم.

رمضانی گفت: انقلاب اسلامی ایران با خون دادن و خون دل خوردن به دست آمده است، شهدا انتخاب درست داشتند و دست به معامله با خداوند زدند هرچند با مشاهده آسایشگاه جانبازان، افراد مخلص و خالص را می بینیم که ۳۵ سال قطع نخاع، شیمیایی و اعصاب و روان شدند تا در راه خدا و برای رضایت او مقابل اجانب بیایستند و انتخاب شایسته را رقم بزنند.

پایان پیام/۸۶۰۱۲/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1601978

مهمترین اخبار ایران و جهان: