نیوز سیتی!
20 آذر 1402 - 15:10

استفاده ازفوم سنگین برای مهار آتش در منطقه ویژه اقتصادی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی گفت: به منظور تأمین فوم سنگین برای خاموش کردن آتش، هماهنگی های لازم انجام شده و به محض اینکه شرایط عملیاتی لازم برای استفاده از فوم سنگین مهیا شود، با هماهنگی لازم با هلی کوپتر این اقدام انجام خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علیرضا عباس زاده، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی امروز در ستاد مدیریت بحران استان اظهارداشت: به منظور تأمین فوم سنگین برای خاموش کردن آتش، هماهنگی های لازم انجام شده و به محض اینکه شرایط عملیاتی لازم برای استفاده از فوم سنگین مهیا شود، با هماهنگی لازم با هلی کوپتر این اقدام انجام خواهد شد. 

وی اضافه کرد:: بلافاصله بعد از اعلام خبر آتش سوزی در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند، نیروی های امدادی مدیریت بحران پای کار آمدند.

معاون استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه با برنامه ریزی های انجام شده حجم آتش کم و شرایط ممانعت از سرایت آن به واحدهای دیگر منطقه فراهم شد، تصریح کرد: اقدامات سبب توقف آتش در واحد اولیه شد که با مدیریت در صحنه توسط همه تیم ها ما خسارت جانی نداشتیم و هیچ کارگر و نیروی امدادی صدمه ندیدند.

عباس زاده افزود: بر اساس نظرات کارشناسی همکاران ما در شرکت پخش فرآورده های نفتی و واحدهای مربوطه مشاوره های لازم ارائه شد و تاکنون مدیریت صحنه در حال انجام است.

وی تصریح کرد: اطلاع رسانی های درست و به موقع درخصوص آتش سوزی انجام شده و هم اکنون در مرحله کنترل حادثه هستیم. 

به گفته وی احتمال انفجار در مخازن دیگر وجود دارد لذا رفت و آمدها در محدوده با کمک نیروی انتظامی کنترل می شود.

پایان پیام/

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1601278

مهمترین اخبار ایران و جهان: