نیوز سیتی!
12 آبان 1402 - 13:48

تاکنون 80 مدرسه در غزه تخریب شده است

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به حوادث اخیر غزه و ظلم و جنایت صهیونیست ها، از تخریب حدود 80 مدرسه در حملات اخیر رژیم صهیونسیتی به مردم مظلوم فلسطین ابراز تأسف کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مجید عبداللهی روز گذشته در مراسم افتتاحیه مدرسه شهید سلمان درودیان با تقدیر از زحمات خیرین مدرسه ساز در سراسر کشور به عنوان الهام بخشان نظام تعلیم و تربیت خاطرنشان کرد: به نمایندگی از همکارانم در سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، دست بوس همه خیرین عزیز هستم و البته به آن ها قول می دهیم که حامی و پشتیبانشان باشیم.

وی همچنین به ارائه برخی آمار عرصه مدرسه سازی در کشور پرداخت و گفت: خوشبختانه در هر روز شش ماهه نخست امسال، ده مدرسه در کشور ساخته و در این مدت، 14 هزار میلیارد تومان در این عرصه هزینه شده که 54 درصد این پروژه‌ها توسط خیرین به سرانجام رسیده است.

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در ادامه افزود: در حال حاضر نیز هشت هزار پروژه مدرسه سازی در کشور در دست اجراست که خیرین عزیز مدرسه ساز در 55 درصد این پروژه ها مشارکت دارند.

وی با ابراز خرسندی از رعایت استانداردها در ساخت مدارس و از جمله مدرسه شهید سلمان درودیان یادآور شد: در ساخت و سازهای آموزشی تلاش می شود تا فضاهای تربیتی و ورزشی نیز برای مدارس گنجانده شود.

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور همچنین به حوادث اخیر غزه توجه داد و گفت: متأسفانه در این مدت، حدود 80 مدرسه در غزه تخریب و دانش آموزان زیادی از تحصیل محروم شده اند، در حالی که دسترسی به خدمات آموزشی، حق هر کودک و نوجوان است.

انتهای پیام/ ۷۸۰۳۶

منبع: فارس
شناسه خبر: 1559678

مهمترین اخبار ایران و جهان: