نیوز سیتی!
13 آبان 1402 - 09:30

غزه یک مسئله حیثیتی برای جهان بشریت است

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان عنوان کرد: اقتدار غزه امروز یک مسئله حیثیتی برای جبهه مقاومت و حتی جهان بشریت است.

علی‌اصغر حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر در خصوص گذر از پیچ تاریخی و تغییر جغرافیای سیاسی جهان، عنوان کرد: در این پیچ تاریخی جبهه شرق مصمم است تا با ایستادگی در مقابل جبهه غرب، وضعیت استثمار و تسلط جهان غرب بر ثروت و منابع جبهه شرق را دچار فروپاشی کند.

وی با تأکید بر اینکه این پیچ تاریخی و تغییر جغرافیای سیاسی بر سه محور جبهه اقتصادی چین، جبهه نظامی روسیه و جبهه مقاومت ایران استوار است، گفت: در جبهه اقتصادی، کشور چین در تقابل با آمریکا است، در جبهه نظامی که با محوریت روسیه شکل گرفته است این کشور در صدد بازیابی قدرت نظامی شوروی سابق است و جنگ روسیه علیه اکراین نیز بخشی از این بازیابی قدرت است و بالاخره جبهه مقاومت نیز با محوریت ایران شکل گرفته و بیشترین منابع انرژی جهان نیز تحت سلطه این جبهه است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان ادامه داد: بنابراین رژیم صهیونیستی در صدد تقابل با جبهه مقاومت برآمده است چرا که این رژیم می خواهد جهان را زیرسلطه خود بگیرد و کشور فلسطین را تنها بخش کوچکی از اسرائیل بزرگ می‌داند و در صدد سیطره بر نیل تا فرآت است. 

حسینی افزود: در نگرش رژیم صهیونیستی که یک نگرش بی‌رحمانه و وحشیانه است، غیریهودیان را انسان‌های حیوان‌نما می‌دانند و کشتار ددمنشانه مردم غزه نیز بر این قاعده صهیونی استوار است.

وی تصریح کرد: جبهه مقاومت در سال‌های اخیر از ناحیه ایران منسجم شده و غزه سر پیکان این جبهه است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان افزود: اکنون این سوال در جوامع جهانی مطرح است که چه اتفاقی افتاد اسرائیلی که جهان عرب را در جنگ شش روزه 1967 شکست داد اکنون با این همه امکانات نظامی و امنیتی در مقابل باریکه‌ای به نام غزه درمانده شده و این چنین مفتضحانه متقبل شکست شده است.

حسینی خاطرنشان کرد: برخی اینگونه تحلیل می‌کنند که در جریانات چند هفته گذشته این غزه بود که جنگ را آغاز کرد و به اسرائیل یورش برد، اما در حقیقت سال‌های سال است که رژیم صهیونیستی مردم غزه را در تنگنا قرار داده است و مردمان آن را رنج می‌دهد و آنان را در زندانی بزرگ به نام غزه در سختی و فشار قرار داده است که بالاخره مردم غزه این وضعیت را برنتافتند و درصدد شکستن شاخ رژیم صهیونیستی برآمدند و اینگونه هم شد.

وی با عنوان اینکه، اقتدار غزه امروز یک مسئله حیثیتی برای جبهه مقاومت و حتی جهان بشریت است، گفت: حتی اگر اسرائیل ساکنین بی‌گناه غزه را به کلی قتل عام کند باز غزه پیروز جنگ است چرا که تاکتیک رژیم صهیونیستی فقط بمباران و کشتار زنان و کودکان بیگناه است.

حسینی افزود: انگلیس از دیرباز در میان مسلمانان جنگ مذهب به راه انداخته است اما اکنون می‌بینیم که غزه با مردمانی اهل سنت و شافعی مذهب بیشترین کمک و حمایت را از ایران با تفکر شیعه دریافت می‌کنند.
وی گفت: نه فقط جهان اسلام بلکه جهان بشریت هم به وحدت قومی و مذهبی پی برده‌اند و حمایت جمهوری اسلامی مقتدر هم جنبه شرعی و دینی داشته و هم جنبه انسانی و در عین حال مبتنی بر منافع ملی نیز است.
انتهای پیام/2330/74

منبع: فارس
شناسه خبر: 1560234

مهمترین اخبار ایران و جهان: