نیوز سیتی!
29 آذر 1402 - 09:42

خط تولیدبتن با فناوری نانو در خراسان‌جنوبی راه اندازی می‌شود

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌ها خراسان‌جنوبی گفت: این سازمان آمادگی خود را برای مشارکت در اجرای خط تولید قطعات بتنی با فناوری های نانو تکنولوژی در استان با سرمایه گذاران اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سید محمد اسماعیل فاطمی، مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های خراسان جنوبی در دیدار با یکی از سرمایه گذاران و شرکت های فعال صادراتی در حوزه معدنی و صادرات محصولات فنی و مهندسی به کشور عمان  اظهارداشت: تولید برپایه تکنولوژی و به کارگیری آن برای تولید محصولات بیشتر، متنوع و مورد استفاده در بخش‌های مختلف جامعه، یکی از دستاورد‌های مراکز علمی در نسل سوم است.

به گفته وی تنها با تکیه بر تولید دانش بنیان است که می‌توان کشور را از سایه تحریم خارج کرد، باعث پویایی اقتصاد شد و مسیر کشور به سمت پیشرفت را هموار کرد.

وی افزود: باتوجه به اینکه استان در حوزه های صنعت، مواد معدنی، صنایع تبدیلی کشاورزی، خدمات و گردشگری دارای جاذبه سرمایه گذاری است، و در خراسان جنوبی با مختصات و فناوری که وجود دارد و همچنین توسعه شبکه‌ای که مورد نیاز است راه اندازی این خط تولید بسیار حائز اهمیت است.

 مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های خراسان جنوبی گفت: یکی از رسالت های اصلی سازمان همیاری در بخش بازرگانی تامین تجهیزات مورد نیاز شهرداری ها در حوزه های مختلف به منظور توانمندسازی هرچه بیشتر این نهاد در ارائه خدمات به شهروندان و رشد و آبادانی هرچه بیشتر شهرهای استان است.

 تصریح کرد: با توجه به نیاز شهرداری ها به مسکن و توسعه صنعتی سازی، استفاده از محصولات بتن با فناوری ها جدید بر اساس اقلیم منطقه ای سهم زیادی از بازار را به خود اختصاص می دهد.

فاطمی ادامه داد: استان در حوزه های صنعت، مواد معدنی، صنایع تبدیلی کشاورزی، خدمات و گردشگری دارای جاذبه سرمایه گذاری است.

این مقام مسوول بیان کرد: انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ما در مجموعه سازمان همیاری است.

همچنین در ادامه نشست برای غلبه بر این چالش و کاهش هزینه‌هایی که باید تکرار و تمدید می‌شد سازمان همیاری شهرداری ها آمادگی خود را برای مشارکت در اجرای خط تولید قطعات بتنی با فناوری های نانو تکنولوژی اعلام کرد.

لازم به ذکر است قبل از نشست جمع بندی سرمایه گذاران از قسمت های مختلف کارگاه بتن بازدید کردند.

پایان پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 1610134

مهمترین اخبار ایران و جهان: