نیوز سیتی!
28 آذر 1402 - 19:29

دانشگاه‌ها باید با طرح‌های پژوهشی مشکلات سیستان و بلوچستان حل کنند

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: اساتید، مسوولان و دانشجویان باید مشکلات موجود در این استان را با طرح‌های پژوهشی حل کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان، کامبیز نرماشیری در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر و اساتید اظهارکرد: هم اکنون ۳۳ هزار دانشجو در دانشگاه‌های آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان مشغول به تحصیل هستند.

وی بیان کرد: برنامه ریزی برای دانشکده های مهارتی به این صورت است که دانشجویان در هفته سه روز در محل‌های مشخص و تخصصی مشغول بکار و سه روز در کلاس درس و دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. تا این افراد بعد از فارغ التحصیلی به نیروی انسانی مهارتی تبدیل و وارد بازار کار شوند و مهارت های خود را به جامعه منتقل کنند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه استاندار این استان نگاه ویژه ای به دانشجویان و حل مشکلات استان به وسیله دانشگاه دارد گفت: اساتید، مسوولان و دانشجویان باید مشکلات موجود در استان سیستان و بلوچستان را با طرح های پژوهشی حل کنند.

نرماشیری با اشاره به اقداماتی که می‌توان از سوی دانشجویان در دانشگاه زابل انجام داد، اشاره کرد و افزود: در حال حاضر برای حل مشکل ریزگردها در حوزه سیستان باید از سوی دانشجویان به کمک اساتید فناور راه‌حل‌های علمی و پژوهشی ارائه و این مشکلات حل شود.

وی بیان کرد: در حوزه کشاورزی تمامی دانشگاه ها می توانند کارآفرینی انجام دهند با توجه به خشکی سیستان در زمینه انگور می‌توان موفق عمل و با جذب نیروی فعال و ماهر در این زمینه پیشرفت کرد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان به کشت گیاهان دارویی در زمین های منطقه سیادک اشاره کرد و گفت: این جریان همراه با مجوز فناورانه سبب پیشرفت مردم استان شده است.

وی تصریح کرد: ایرانشهر تولید کننده چای ترش است که کشت آن توسط دانشگاه ایجاد شده است همچنین دانشگاه می‌تواند در بخش هایی که موسسات دولتی و خصوصی مشکل دارد خدمت رسان مردم استان باشد.

نرماشیری عنوان کرد: منطقه مَکُران در زمینه پرورش و ارتقای سطح آبزیان، پرورش آبزیان، تولید کننده تغذیه طیور و دام پیشرفت زیادی داشته است که از استاندار سیستان و بلوچستان به عنوان عضو هیأت امنا برای کمک به دانشگاه ها در همه زمینه ها درخواست کمک داریم.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی توانسته در بین دانشگاه‌های دیگر به جایگاه خوبی دست پیدا کند به طوریکه به کمک محققین این دانشگاه برخی از مشکلات سیستان و بلوچستان حل شده است.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان افزود: دانشگاه آزاد اسلامی ظرفیت آن را دارد که از همان ترم اول دانشجویان را به گونه‌ای تربیت کند تا بتوانند بخشی از مشکلات استان را حل کنند.

وی گفت: با توجه به مهارت آموزی که در دانشگاه آزاد اسلامی انجام می‌شود هم اکنون در دانشگاه‌ها یک سری افراد به عنوان دانشجو در حال تحصیل هستند که باید پس از فارغ التحصیلی مشکلات جامعه را حل کنند و برای دستیابی به این هدف نیازمند مشارکت و همراهی همه‌ دستگاه‌ها با دانشگاه و حوزه پژوهش هستیم.

پایان پیام/3139

منبع: فارس
شناسه خبر: 1609778

مهمترین اخبار ایران و جهان: