نیوز سیتی!
28 آذر 1402 - 17:08

مقام فلسطینی: اسرائیل در کرانه باختری دست به نسل کشی‌ می‌زند

معاون استانداری جنین در کرانه باختری گفت که اسرائیل عامدانه در حال تخریب شهرهای کرانه باختری است، هرچیزی که نشانی از زندگی داشته باشد را منهدم می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، از ابتدای آغاز جنگ در غزه، ساکنان کرانه باختری نیز با حداکثر وسع خود در حال مبارزه با اشغالگران هستند و روزی نیست که تعدادی از فلسطینی‌ها به شهادت نرسند یا با اسارت گرفته نشوند.

«منصور السعدی» معاون استانداری جنین، جایی که اوج مبارزات جوانان فلسطینی در شمال کرانه باختری جریان دارد، به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که حملات شدید نظامیان اسرائیلی به شهرها، روستاها و اردوگاههای فلسطینی‌نشین همچنان ادامه دارد و اشغالگران دهها نفر را به شهادت رسانده و تاکنون فقط در استان جنین ۵۰۰ فلسطینی را بازداشت کرده‌اند.

به گفته این مقام فلسطینی، اسرائیل عامدانه در حال تخریب گسترده زیرساخت‌ها در کرانه باختری است، از خیابان‌ها و شبکه آبرسانی و شبکه برق  و «هرچیزی که نشانی از زندگی» داشته باشد را از بین می‌برد که این شرایط موجب کوچ اجباری آن‌ها و رها کردن محل زندگیشان شده است.

السعدی، همچنین گفت که حضور «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی کابینه نتانیاهو در جنین و تشبیه فلسطینی‌ها به «نازی‌ها» دو هدف اصلی دارد؛ اول اینکه می‌خواهد به جامعه اسرائیلی که اکنون از نتانیاهو خشمگین هستند، چنین القا کند که ارتش اسرائیل «پیروزی‌های بزرگی در کرانه باختری» به دست آورده و برای پیروزی در غزه نیز نیاز به زمان دارد.

به گفته او، پیام دوم حضور اسموتریچ در جنین، تلاش برای عملیات روانی علیه ساکنان فلسطینی این منطقه است.

معاون استانداری جنین، اقدامات نظامیان اسرائیلی و قتل و کشتار فلسطینی‌ها و ورود به مساجد مسلمانان و تخریب زیرساخت‌ها را همانند رفتار گروههای تروریستی و خلافکار دانست که به هیچ اصول و قانونی پایبند نیستند.

اخیرا انتشار ویدئویی از ورود نظامیان اسرائیلی به مسجدی در جنین و خواندن اذان یهودی منتشر شده است که موجب خشم فلسطینی‌ها شده و سازمان ملل نیز به آن واکنش نشان داده و آن را محکوم کرده است.

 

علاوه بر نظامیان اسرائیلی، شهرک‌نشینان افراطی صهیونیست نیز هراز گاهی با یورش به روستاهای فلسطینی اقدام به تخریب و نابودی زمین‌های کشاورزی و خانه‌های ساکنان می‌کنند.

در این راستا روزنامه «نیویورک تایمز» روز جمعه گذشته خبر داد بیش از ۲۵۰ هزار اسرائیلی از تاریخ هفتم اکتبر به بعد (زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی) درخواست مجوز حمل سلاح کرده‌اند.

نیویورک تایمز، به نقل از «تومر لوتان» مدیرکل سابق وزارت امنیت داخلی رژیم صهیونیستی نوشت کابینه اسرائیل در سال ۲۰۲۲ میلادی ۱۳ هزار مجوز حمل سلاح صادر کرده؛ اما امسال تا هفتم اکتبر ۲۳ هزار مجوز حمل سلاح صادر شده است.

لوتان هشدار داد که تل‌آویو  بعد از توزیع تسلیحات ویژه «تاوان سنگینی» خواهد داد و اراضی اشغالی شاهد تیراندازی، خودکشی، درگیری‌های فزاینده روزانه خواهد بود.

میزان حملات شهرک‌نشینان به جدی افزایش یافته است که «کاترین کولونا» وزیر خارجه فرانسه دیروز (یکشنبه) در جریان بازدید از یک روستای فلسطینی‌نشین در کرانه باختری حملات شهرک‌نشینان  اسرائیلی علیه فلسطینی‌ها را محکوم کرد.

کولونا که وارد فلسطین اشغالی شده بود، از یک روستا در نزدیکی رام‌الله دیدن کرد که هدف حمله شهرک‌‌نشینان قرار گرفته است. وزیر خارجه فرانسه در جمع خبرنگاران گفت که شهرک‌نشینان افراطی مانعی بر سر راه‌حل دو دولتی هستند.

اما در خصوص واکنش کشورهای عربی، «منصور السعدی» به اسپوتنیک گفت احساس می‌شود کشورهای عربی به اسرائیل برای انجام این حملات چراغ سبز نشان داده است.

پایان پیام/

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1609578

مهمترین اخبار ایران و جهان: