نیوز سیتی!
09 آبان 1402 - 10:31

چمران: زاکانی دستاوردهای سفر چین را در شورا ارائه می‌کند

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به حضور شهردار در صحن شورای شهر گفت: زاکانی دستاوردهای سفر چین در حوزه حمل و نقل، پسماند و مسکن را امروز ارائه می‌کند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران امروز 9 آبان 1402، در حاشیه صد و هشتاد و هشتمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: شهردار تهران امروز دستاوردهای سفر خود به چین را در حوزه حمل و نقل عمومی، پسماند و مسکن در شورا ارائه خواهد کرد.چیزی که تا کنون در مورد این سفر گفته شده خلاصه است و قرار است امروز به صورت کامل دستاوردها مطرح شود.

وی با بیان اینکه حمل و نقل عمومی برای ما بسیار مهم است گفت: قرارداد واگن‌ها از جمله دستاوردهای مهم این سفر است. ما می‌توانستیم اتوبوس را از جای دیگر هم تأمین کنیم اما بحث واگن تخصصی بود و از شرکت‌های چینی باید تهیه می‌شد. در سال 95 تفاهم‌نامه این واگن‌ها بسته و به قرارداد رسید اما پرداختی صورت نگرفت در سال 1402 پیش‌پرداخت داده شد و ساخت 791 دستگاه واگن مترو آغاز شد.

وی با تأکید بر اینکه مدت زمان واگذاری این واگن‌ها به 12 ماه رسیده است، گفت: چینی‌ها پذیرفتند کار را با سرعت بیشتری انجام دهند ابتدا قرار بود 23 ماهه این واگن‌ها واگذار شود.

رئیس شورای شهر تهران در بخش دیگر سخنانش به موضوع حریم اشاره کرد و گفت:‌اصل مسأله حریم باید در مجلس شورای اسلامی حل شود. البته پیگیر هستیم و جلساتی هم گذاشته شده ما همچنین با دادستان کل کشور هم در این زمینه صحبت کرده‌ایم و نامه مفصلی برای دادستان ارسال شده است.

چمران با بیان اینکه ما گلادیاتور نیستیم که به هم چنگ بزنیم گفت: همه باید در یک استان در کنار هم زندگی کنند و هر شهر از حق خود برخوردار باشد و عدالت‌محوری رعایت شود.

وی همچنین در ادامه گفت: امروز موضوع درگاه پکپارچه که هفته پیش بحث‌هایی در مورد آن شده به اتمام می‌رسد و همچنین دو نماینده هم برای توانمندسازی زنان انتخاب می‌شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1556178

مهمترین اخبار ایران و جهان: