نیوز سیتی!
29 آذر 1402 - 21:40

توزیع عادلانه خدمات در نقاط مختلف شهر، در دستور کار شهرداری تاکستان است

شهردار تاکستان گفت: توزیع عادلانه خدمات در نقاط مختلف شهر، در اولویت برنامه های شورای اسلامی و شهرداری تاکستان قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تاکستان، کیوان رحمانی در نشست خبری که در سالن جلسات شورای شهر تاکستان برگزار شد، اظهار کرد: در دوره ششم شورای اسلامی شهر، توزیع متوازن اعتبارات به عنوان اولویت شهرداری قرار گرفت و در این راستا با توجه به مطالعاتی که انجام شد نیازهای هر منطقه احصاء شد و به تصویب  شورای اسلامی شهر رسید.

وی افزود: برنامه ها به صورت کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تعریف شد که خوشبختانه برنامه های کوتاه مدت به صورت کامل تحقق پیدا کرده و برنامه های میان مدت تا ۹۰ درصد اجرایی شده و برنامه های بلند مدت نیز که شامل احداث دو پل زیر گذر می باشد، در دست پیگیری و اجرا است.

شهردار تاکستان با بیان اینکه خوشبختانه با تلاش های صورت گرفته تاکنون مطابق برنامه های تعریف شده حرکت کرده ایم، تصریح کرد: به دنبال پیگیری های انجام شده در خصوص پروژه احداث دو پل زیر گذر، از طریق نماینده تاکستان در مجلس شورای اسلامی، استاندار قزوین، معاون عمرانی استاندار، فرماندار شهرستان و شورای شهر، اخیرا نامه ای از مدیر راه آهن شمال غرب کشور به دست ما رسید که اجازه می دهد این پروژه ها به زودی آغاز شوند.

رحمانی اذعان کرد: یکی‌ از این پل‌های زیر گذر در انتهای خیابان سید جمال الدین اسد آبادی و دیگری در خیابان شهید مصطفی خمینی احداث خواهد شد.

وی همچنین عنوان کرد: با توجه به اینکه عبور خط دوم ریلی تاکستان نیز همزمان با این پروژه ها اجرا می‌شود، طبق رایزنی های مقامات استانی و شهرستانی و بنا به مسائل امنیتی و اجتماعی، ابتدا عملیات اجرایی احداث دو پل زیر گذر کلید خواهند خورد. 

شهردار تاکستان خاطرنشان کرد: احداث زیر گذر سوم نیز بعد از راه اندازی یکی از زیر گذرها و شروع تردد در آن در دستور کار قرار می گیرد و این پل در خیابان آیت الله سعیدی احداث خواهد شد.

این مسوول شهری یادآور شد: تمام هزینه های اجرایی این پروژه ها به عهده راه آهن خواهد بود و اجرای آن ها بار ترافیکی که هم اکنون بر دوش خیابان‌های اصلی شهر است را کم خواهد کرد.

وی حداکثر زمان اجرای این طرح ها را ۶ ماه پیش بینی کرد و گفت: با توجه به بررسی های انجام شده و مشخص کردن عرض این زیرگذرها، پروژه استانداردی طراحی شده که جوابگوی بار ترافیکی شهر باشد.

شهردار تاکستان با اشاره به کم عرض بودن خیابان‌های سطح این شهر اظهار کرد: شهرداری برای تعریض خیابان‌ها اقدام به از بین بردن نهرها کرده و به جای آنها از لوله گذاری جهت هدایت آب های سطحی استفاده می شود و فضای این جوی ها را به عرض خیابان‌ها اضافه شده اند.

رحمانی به احیای خیابان شهید باهنر اشاره کرد و افزود: با برنامه ریزی های انجام شده، بلوار شهدا که از ابتدای پل زیرگذر اک آغاز و تا مزار تاکستان ادامه دارد احداث شد و با احیای خیابان شهید باهنر این خیابان به بلوار شهدا متصل شد و آسفالت این خیابان نیز انجام صورت گرفت.

وی بیان کرد: با توجه به کمبود آب و عدم انتقال آب خام به پارک المهدی، فضای سبز در آنجا از بین رفته بود که با انتقال آب خام جهت آبیاری و احیای فضای سبز در آن منطقه، به آن پارک که در جنوب شهر قرار دارد جان تازه ای بخشیده و با توجه به المان‌های نوری که برای آن محل پیش بینی کرده ایم، تا سال آینده یک فضای پویا برای همشهریان و توریست‌ها خواهیم داشت.

شهردار تاکستان ادامه داد: خیابان‌های مواصلاتی که عرضه محصولات کشاورزی در آن ها صورت می پذیرد، شهرداری با هدف جذب گردشگر و سرمایه گذار، نسبت به ساماندهی، زیباسازی بصری، جدول گذاری و سنگ فرش پیاده روهای آن منطقه اقدام کرده است.

این مسوول شهری تصریح کرد: با وجود محدودیت ها، در حالی که بودجه سال ۱۴۰۱، ۸۵ میلیارد تومان بود، در سال ۱۴۰۲ به مبلغ ۱۵۵ میلیارد تومان افزایش یافت که خوشبختانه بخش اعظم آن محقق و بیشتر در حوزه عمرانی صرف شده است.

وی به آغاز احداث بلوار ۲۲ بهمن جنوبی اشاره کرد و گفت: هدف از احداث ابن بلوار، هدایت صحیح ترافیک به جنوب شهر و از جنوب شهر به شمال شهر می باشد.

شهردار تاکستان بیان کرد: در این مدت، احداث ۲۵۰۰ متر مربع پارک در خیابان نواب صفوی و پارک‌های جیبی در خیابان مصطفی خمینی را اجرایی کرده ایم که ۹۰ درصد این پروژه ها پایان یافته و فقط روشنایی آن مانده که به زودی انجام می‌پذیرد. هدف از احداث این پارک‌ها، استفاده مردم جنوب شهر از ظرفیت‌های رفاهی است.

رحمانی عنوان کرد: احداث سالن کشتی و سالن چند منظوره فرهنگی شهید علی رحمانی در خیابان نواب صفوی در حال اجرا است که انشالله تا ۲۲ بهمن به بهره برداری می رسد و در اختیار مردم جنوب شهر قرار می گیرد.

این مسوول شهری تصریح کرد: یک پارک دیگر را نیز برای جنوب شهر در نظر گرفته ایم و زمینی ۴ هزار متری برای این منظور پیش بینی کرده ایمـ این پارک بین خیابان نواب صفوی و خیابان ۲۲ بهمن جنوبی و راه شهر و خیابان طالقانی احداث می‌شود.

وی با بیان اینکه احداث ساختمان مزار شهر انجام شد، افزود: در مزار بیش از ۶ هزار متر سنگ بین قبور نصب کرده ایم و به دلیل تردد بین مزار قدیمی و مزار جدید، با هدف کاهش خطرات تصادف به دلیل زیاد بودن ترددها، قصد احداث زیر گذر در این مکان را داریم.

شهردار تاکستان با اشاره به اینکه احداث دروازه قرآن در ضلع جنوبی شهر نیز در دستور کار شهرداری است، گفت: در خیابان موسی صدر که شهروندان در موضوع انتقال آب های سطحی و پساب‌های خانگی و معضلات شدید بهداشتی، دغدغه های جدی داشتند، لوله گذاری جهت هدایت این آب ها انجام گرفت و سنگ فرش پیاده رو عملیاتی شد.

رحمانی به آسفالت خیابان شهید خیرالله و کوچه های آن خیابان نیز اشاره کرد و ادامه داد: این خیابان که در جنوب شهر قرار دارد، در سال جاری جدول گذاری و آسفالت معابر و کوچه های آن انجام شد. همچنین سنگ فرش خیابان عاشورا را نیز در برنامه ها داریم.

این مسوول شهری اضافه کرد: با تلاش نیروهای مدیریت شهری، اصلاح هندسی خیابان منتظری یا خیابان حوزه علمیه نیز انجام و پیاده روی آن موزاییک شد.

وی اظهار کرد: در موضوع توزیع بودجه و خدمات سعی کرده ایم به همه مناطق شهر، نگاه عادلانه و منصفانه داشته باشیم و همانطور که پروژه ای در شمال شهر انجام می‌دهیم، در جنوب شهر و شرق و غرب شهر هم متناسب با نیازهای آن مناطق، پروژه ای عملیاتی می شود و خوشبختانه تاکنون توانسته ایم رضایت نسبی مردم را به دست آوریم.

گفتنی است اصحاب رسانه پیش از نشست شهردار تاکستان، از تمام پروژه های احداث شده و در حال احداث شهر در قالب یک سفر درون شهری بازدید به عمل آوردند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1611178

مهمترین اخبار ایران و جهان: