نیوز سیتی!
29 مهر 1402 - 12:35

کردستان به سرزمین جشن‌ها و جشنواره‌ها تبدیل شده است

استاندار کردستان گفت: کردستان به لطف ظرفیت‌های کم‌نظیر و بعضا بی‌بدیلی که دارد امروز به سرزمین جشن‌ها و جشنواره‌ها تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اسماعیل زارعی‌کوشا در اختتامیه شانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان که هم‌اکنون در سالن شهید سلیمانی مریوان در حال برگزاری است، اظهار کرد: از اینکه در این آیین پایانی شانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی در مریوان زیبا در خدمت مهمانان فرهیخته کردستان برسم به ویژه اساتید و داوران ارزشمند و مهمانانی که از کشورهای مختلف در این جشنواره بین‌المللی حضور دارید، احضار فروتنی و ارادت دارم.

وی با بیان اینکه این برنامه هنری خیلی جای صحبت کردن نیست، گفت: استان کردستان به لطف ظرفیت‌های کم نظیر و بعضا بی‌بدیل که دارد امروز به سرزمین جشن‌ها و جشنواره‌ها تبدیل شده است.

استاندار کردستان تصریح کرد: بسیار خرسند و خوشحالیم که اهل دیاری هستیم و خادم مردمانی هستیم که مردمانی به غایت فرهنگی و هنردوست و سخت‌کوش و از هر جهت مایه فخر و مباهات هستند.

زارعی‌کوشا عنوان کرد: بالاتر از همه ظرفیت‌ها و موهبت‌هایی که در شهرستان مریوان وجود دارد از زریوار گرفته تا کوهستان‌ها و جنگل‌های انبوه، مردم غیرتمند و شریف و ارجمند کردستان و کردهای عزیز هستند.

وی افزود: از تمام دست اندرکاران که در اجرای این جشنواره نقش داشته‌اند تقدیر می‌کنم و خاصتا به فرماندار فرهنگ دوست و فرهنگی مریوان و مشارکت قابل توجه مردم دست مریزاد می‌گویم.

وی خاطرنشان کرد: اینکه بعد از چند سال وقفه این جشنواره را دوباره برگزار کردیم و این جشنواره به نوعی باز احیا شد امیدواریم در گام هفدهم آن رد سال آینده با شکوه‌تر از همیشه رقم بخورد.

استاندار کردستان اضافه کرد: مردم فرهنگی و همیشه در صحنه مریوان همواره در تمام برنامه‌ها و رویدادهای فرهنگی و مذهبی که برگزار می‌شود مشارکتی تعیین کنند و معنا دار دارند که قابل توجه و تقدیر است.

زارعی‌کوشا با زنده نگه‌داشتن یاد و نام چند نفر از بازیگران فقیدی که به تازگی دار فانی را وداع گفته‌اند گفت: همه ما در سر سفره هنرنمایی تک تک این هنرمندان عزیز متنعم شده و احترام به جایگاه آنها را وظیفه‌ای برای خود می‌دانیم.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس
شناسه خبر: 1545034

مهمترین اخبار ایران و جهان: