نیوز سیتی!
23 آبان 1402 - 09:58

سرکنسول چین در بندرعباس: چین به‌دنبال گسترش روابط استانی در ایران است

سرکنسول چین در بندرعباس با اشاره به اینکه رابطه ایران و چین در سطح عالی‌ست، گفت: ارتباط بین دو کشور از دولت مرکزی آغاز شد و هم‌اکنون چینی‌ها برای همکاری با دوستان ایرانی به‌ویژه در استان‌ها تمایل زیادی دارند.

 به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، شو وی صبح امروز در دیدار با امیر حسن‌زاده معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان اظهار داشت: سرکنسولگری چین در بندرعباس از حدود یک سال قبل دایر شده است و ۸ استان را در راستای گسترش روابط استانی بین دو کشور زیرپوشش دارد.

وی با اشاره به اینکه رابطه ایران و چین در سطح عالی‌ست، ادامه داد: ارتباط بین دو کشور از دولت مرکزی آغاز شد و هم‌اکنون چینی‌ها برای همکاری با دوستان ایرانی به‌ویژه در استان‌ها تمایل زیادی دارند.

سرکنسول چین در بندرعباس اضافه کرد: معتقدیم ایران و چین دو کشور بزرگ از نظر جغرافیایی هستند و باید در سطح استانی هم به غیر از دولت مرکزی در ارتباط باشیم به همین علت سرکنسولگری چین در جنوب ایران و در شهر بندرعباس تاسیس شد تا با ۸ استان در ارتباط بیشتر باشیم.

وی با اشاره به اینکه گسترش روابط دوجانبه بین چین و استان کرمان از مهمترین اهداف این سفر است، ابراز داشت: کرمان استانی صنعتی و معدنی است و نیروی انسانی خوبی دارد و زمینه توسعه روابط در این استان فراهم است.

سرکنسول چین در بندرعباس همچنین رتبه استان کرمان از نظر همکاری استانی با چینی‌ها را مطلوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: ماشین‌سازی ام‌وی‌ام از شهرستان بم از توابع استان کرمان نمونه همکاری خوبی بین چین و کرمان است.

وی خاطرنشان کرد: افزایش ارتباط استانی بین ایران و چین موجب توسعه اشتغال می‌شود و چینی‌ها علاقه دارند در استان کرمان سرمایه‌گذاری بیشتری داشته باشند.

سرکنسول چین در بندرعباس با قدردانی از استاندار کرمان و معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار برای کمک به شرکت‌های چینی در استان بیان داشت: شرکت‌های چینی زیادی در استان کرمان فعال هستند.

وی یادآور شد: شرکت‌های خصوصی چین به دنبال همکاری در زمینه معدن در استان کرمان هستند و امیدواریم با تبادل نظر بین استانداری کرمان و سرکنسولگری چین در بندرعباس بتوانیم فرصتی برای سرمایه‌گذاران چینی در کرمان فراهم کنیم.

سرکنسول چین در بندرعباس با اشاره به انجام چهار تا پنج پرواز مستقیم بین ایران و چین خاطرنشان کرد: این پروازها برای همکاری دو طرف کمک‌کننده است.

به گزارش فارس: حوزه مسؤولیت سرکنسولگری چین در بندرعباس شامل هشت استان ایران ازجمله استان‌های کرمان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان است.

پایان پیام/۸۰۰۱۹/ش

منبع: فارس
شناسه خبر: 1571178

مهمترین اخبار ایران و جهان: