نیوز سیتی!
01 آذر 1402 - 17:15

برگزاری سالگرد شهیدان بدوی و مسلمی‌سواری در اهواز

به مناسبت فرا رسیدن سالگرد شهادت رزمندگان جبهه مقاومت شهید حبیب بدوی و شهید منصور مسلمی‌سواری از شهدای مدافع حرم استان خوزستان آیین بزرگداشتی در اهواز برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، به مناسبت فرارسیدن سالگرد شهادت رزمندگان جبهه مقاومت شهید حبیب بدوی و شهید منصور مسلمی‌سواری از شهدای مدافع حرم استان خوزستان آیین بزرگداشتی در اهواز برگزار می‌شود.

این برنامه روز چهارشنبه یکم آذرماه سال 1402 هم‌زمان با هفته بزرگداشت بسیج از ساعت 21:30 آغاز می‌شود که مردم استان خوزستان با حضور در این برنامه یاد و خاطره شهدای مدافع حرم به‌ویژه شهید حبیب بدوی و شهید منصور مسلمی‌سواری را گرامی می‌دارند.

آیین بزرگداشت سالگرد شهادت رزمندگان جبهه مقاومت شهید حبیب بدوی و شهید منصور مسلمی‌سواری در حسینیه عشاق الحسین(ع) اهواز واقع در کوی ملت خیابان مریم برگزار می‌شود که جمعی از جوانان و نوجوانان خوزستانی در این آیین شرکت می‌کنند.

ابوالفضل اسدالله‌زاده از مداحان اهل‌بیت عصمت و طهارت در آیین بزرگداشت سالگرد شهادت رزمندگان جبهه مقاومت شهید حبیب بدوی و شهید منصور مسلمی‌سواری به مرثیه‌سرایی می‌پردازد.

شهید مدافع حرم حبیب بدوی در یکم فروردین‌ماه سال 1349 دیده به جهان گشود و در دوران هشت سال دفاع مقدس در کنار دیگر رزمندگان اسلام در جبهه‌‌های حق علیه باطل حضور یافت و به دفاع از دین و میهن پرداخت.

شهید بدوی در دوران دفاع مقدس چند بار مجروح شدند ولی باز هم سعی داشت به هر نحوی که شده و با رشادت‌ها و مجاهدت‌های زیاد دین خود را به اسلام و نظام اسلامی ادا کند.

پس از هجوم تکفیری‌ها به کشورهای اسلامی شهید حبیب بدوی برای دفاع از حرم حضرت زینب کبری(س) و حضرت رقیه(س) به سوریه رفت و در روز شنبه بیستم آبان‌ماه سال 1396 مقارن با 22 صفر سال 1439 هجری قمری در شهر البوکمال در استان دیرالزور این کشور به شهادت رسید.

پیکر پاک شهید حبیب بدوی پس از انتقال به ایران در اهواز تشییع شد و بین مزار برادرش شهید عبدالزهرا بدوی و پسرعمویش شهید قاسم بدوی در قطعه 2 گلزار شهدای اهواز آرام گرفت.

شهید منصور(ناصر) مسلمی‌سواری، دومین شهید مدافع حرم خوزستان است که در روز دوم خردادماه سال 1360 در شهر سوسنگرد شهرستان دشت‌آزادگان دیده به‌جهان گشود.

وی در سال‌های نخست هجوم تکفیری‌ها به کشورهای اسلامی، در روز بیستم آبان‌ماه سال 1392 همزمان با دهه اول محرم در دفاع از حرم حضرت زینب کبری(س) و حضرت رقیه(س) در سوریه به شهادت رسید.

پیکر مطهر شهید منصور مسلمی‌سواری، پس از انتقال به اهواز، با حضور اقشار مختلف مردم، خانواده‌های معظم شهدا و بسیجیان در منطقه عین 2 تشییع شد که پس از آن به شهرستان حمیدیه انتقال یافت و با بدرقه دوستان و بستگان در کنار شهدای آرامستان سید هادی آرام گرفت.

شهید منصور مسلمی‌سواری در سن 32 سالگی به‌شهادت رسید و از او 2 فرزند پسر به نام‌های علیرضا و بنیامین و دو دختر به‌یادگار مانده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1581378

مهمترین اخبار ایران و جهان: