نیوز سیتی!
01 آبان 1402 - 19:55

باران پاییزی در راه خوزستان

مدیرکل هواشناسی خوزستان از پیش‌بینی ورود سامانه ناپایدار به استان از اوایل فردا خبر داد و گفت: بیشترین حجم بارش‌ها در مناطق شمال شرق، شرق و ارتفاعات خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، محمد سبزه‌زاری مدیرکل هواشناسی خوزستان امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی از اوایل روز سه‌شنبه تا اواسط روز پنج‌شنبه ورود سامانه ناپایدار به استان خوزستان را نشان می‌دهد که سبب ابرناکی و به تدریج رگبار، رعد و برق و وزش بادهای متوسط تا شدید همراه با احتمال تندباد لحظه‌ای خواهد شد.

وی در ادامه بیان کرد: بیشترین حجم بارش‌ها در مناطق شمال شرق، شرق و  ارتفاعات استان خوزستان خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان عنوان کرد: روز سه‌شنبه وزش بادهای متوسط تا شدید به ویژه در مناطق جنوبی، غربی، مرکزی و برخاستن گرد و خاک‌های موقت و همرفتی دور از انتظار نیست. شمال خلیج فارس نیز در این مدت مواج و در بعضی ساعات همراه با رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

سبزه‌زاری خاطرنشان کرد: در شبانه‌روز گذشته آبادان با ۳۷.۳ درجه سانتی‌گراد و ایذه با ۱۱.۸ درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط خوزستان گزارش شده‌اند. تغییرات دمای اهواز در این مدت بین ۲۰.۶ درجه سانتی‌گراد و ۳۵.۹ درجه سانتی‌گراد در نوسان بوده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1548078

مهمترین اخبار ایران و جهان: