نیوز سیتی!
20 مهر 1402 - 21:52

میانگین نرخ تورم در مازندران کاهشی شد

استاندار مازندران گفت: میانگین نرخ تورم مازندران ۳ تا ۴ درصد بالاتر از میانگین کشوری بود که با تلاش‌های دولت سیزدهم، این روند کاهشی شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، سیدمحمود حسینی‌پور امروز در نهمین همایش تجلیل از واحدهای برتر حامی حقوق مصرف‌کنندگان مازندران که در سالن همایش‌های بانک صادرات برگزار شد، اظهار کرد: آنچه در تاریخ آمده نشان می‌دهد مصرف‌کنندگان در معرض آسیب قرار داشتند و باید توجه بیشتری به مصرف‌کنندگان و ایجاد تعادل در این زمینه شود.

وی با بیان اینکه رعایت اخلاق در تولید و حقوق جامعه مصرف‌کننده ضرورت دارد، افزود: رعایت اخلاقیات در فرایندهای تولید، همیشه مطرح بوده و در آموزه‌های دینی ما نیز به تواتر بیان شده‌است.

استاندار مازندران اضافه کرد: ضعف خدمات پس از فروش، عدم‌تعهد تولید‌کننده و مانند آن مهم‌ترین معضلات امروز ما است

حسینی‌پور یادآور شد: در فرایندهای تولیدی علاوه بر توجه به موضوع بهره‌وری، عملکرد آنها در زمینه رعایت اخلاق اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی با تاکید بر ضرورت تبیین احقاق حقوق مصرف‌کنندگان، خاطرنشان کرد: حمایت ما از تولیدکنندگان منوط به حمایت از مصرف‌کنندگان است و این ملاک و سیاست قطعی ما است.

استاندار مازندران اظهار کرد: درست است گفتمان مشتری‌مداری میان بنگاه‌های فعال در یک دهه اخیر افزایش یافته اما با نقطه مطلوب فاصله داریم و باید به دنبال سرعت بخشیدن به این موضوع باشیم.

حسینی‌پور از افزایش قیمت‌ در برخی نقاط گردشگرپذیر استان مازندران انتقاد کرد و گفت: در برخی نقاط شاهد هستیم قیمت‌ها با حضور گردشگران تغییر پیدا می‌کند که این نوع قیمت‌گذاری دور از مشتری‌مداری است.

وی با تاکید بر برنامه‌ریزی اصولی و متناسب با سازوکار حقوق مصرف‌کننده، افزود: نقش اصناف و اتحادیه‌ها در آگاهی‌رسانی اجتماعی و رشد حقوق مصرف‌کنندگان ضروری است و سیاست ما در مازندران برگرداندن نقش اتحادیه‌ها و انجمن‌ها است و باید اصناف در همه حوزه‌ها به‌ویژه تنظیم بازار نقش بیشتری داشته باشند.

استاندار مازندران بیان کرد: ارزش هر کالای تولیدی با رضایت، کیفیت و قیمت مناسب تعیین می‌شود و اگر جامعه در این راه حرکت کند، حقوق مصرف‌کنندگان نیز ریل‌گذاری می‌شود.

حسینی‌پور از کاهش نرخ تورم استان نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: اکنون نرخ تورم مازندران دو درصد پایین‌تر از میانگین کشوری است.

وی یادآور شد: میانگین نرخ تورم مازندران ۳ تا ۴ درصد بالاتر از میانگین کشوری بود که با تلاش‌های دولت سیزدهم، این روند کاهشی شده است.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1536478

مهمترین اخبار ایران و جهان: