سرپرست مدیریت بازرسی شهرداری قزوین از راه اندازی سامانه ثبت شکایات و گزارشهای مردمی شهرداری خبر داد.
محمد ربیعی در گفت و گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: شهرداری بهعنوان یک دستگاه خدمترسان در پیشانی ارتباط با مردم قرار دارد و در این بین ممکن است با اختلافاتی موجبات نارضایتی ارباب رجوع از نحوه عملکرد کارکنان رخ دهد.
وی با اشاره به راه اندازی سامانه ثبت شکایات و گزارشهای مردمی شهرداری قزوین افزود: سامانه مذکور به همت سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات و مدیریت بازرسی شهرداری قزوین در راستای حفظ حقوق شهروندی ایجاد شده و شهروندان میتوانند در صورتی که از عملکرد نادرست هر یک از معاونتها، مناطق، سازمانها، ادارات و واحدهای شهرداری شکایت داشته و یا نسبت به نقض قوانین و مقررات مربوطه اعتراض دارند از طریق سامانه شکایات مردمی پیگیری کنند.
سرپرست مدیریت بازرسی شهرداری قزوین تصریح کرد: این سامانه در بستر برنامه کاربردی «قزوین من» و در بخش ارتباطات و نظر سنجی به آدرس http://my.qazvin.ir ایجاد شده و شهروندان میتوانند در این بخش از طریق فرم ثبت شکایات مردمی و طی مراحل پیش بینی در سامانه شکایات خود را ثبت کنند.
این مسوول اضافه کرد: مدیریت بازرسی جهت تسهیل امر مردم و حفظ حقوق شهروندی، رسیدگی به این شکایات را در دستور کار قرار داده و در اسرع وقت نتیجه را اعلام خواهد کرد؛ همچنین در صورتی که شهروندان نیاز به مراجعه حضوری و ادای توضیحات بیشتر داشته باشند میتوانند از طریق همین سامانه اعلام کنند.
ربیعی عنوان کرد: در این سامانه امکان ثبت موضوع شکایات وجود دارد که پس از ثبت اطلاعات، کارشناسان و بازرسان این مدیریت نسبت به گزارشگیری دقیق، تحلیل، آسیبشناسی و دادهکاوی از اطلاعات بهدستآمده، اقدام میکنند.
وی ادامه داد: سامانه ثبت شکایات و گزارشهای مردمی شهرداری که با هدف بهرهمندی از شکایات مردمی برای ارتقاء بهبود کیفیت ارائه خدمات به شهروندان، نظارت مؤثرتر بر عملکرد زیر مجموعههای شهرداری، سرعت دادن به رفع تعارضات و مشکلات مردمی راهاندازی شده است، امکان ثبت شکایت بهصورت فوری باقابلیت افزودن مستندات شامل تصویر، صوت و ... همچنین امکان پیگیری شکایات با دریافت کد رهگیری را به شهروندان میدهد.
این مسوول تأکید کرد: چنانچه شهروندان از نحوه ارائه خدمات زیرمجموعههای شهرداری قزوین در زمینههای نقض قوانین، عدم انجاموظیفه، اطاله رسیدگی، عدم پاسخگویی یا ضعف در ارائه خدمات، انتقادی داشته و از این مدیریت خواهان رسیدگی برای احقاق حق خود باشند، یا به عنوان یک شهروند آگاه و با احساس مسوولیت اجتماعی، از سوءجریان اداری نظیر تضییع اموال عمومی یا دیگر تخلفات اداری شهرداری اطلاعاتی دارند، میتوانند انتقاد یا اطلاعات خود ازاینگونه موارد را به سامانه ثبت شکایات مردمی مدیریت بازرسی شهرداری قزوین ارسال کنند تا طبق مقررات به آن رسیدگی شود.
سرپرست مدیریت بازرسی شهرداری قزوین برقراری ارتباط بین شهرداری و شهروندان را ازجمله اهداف و نتایج راهاندازی سامانه دریافت شکایات مردمی ذکر کرد و گفت: کم کردن مراجعه حضوری شهروندان در راستای تکریم اربابرجوع، کاهش هزینهها و بهبود خدماترسانی به آنان از دیگر اهدافی است که شهرداری قزوین دنبال کرده است.
ربیعی در پایان گفت: حفظ حقوق شهروندان در تمام اجزای شهرداری اولویت مجموعه مدیریت شهری است و مدیریت بازرسی شهرداری نیز تلاش دارد تا در این زمینه، شرایط رسیدگی را برای رفع اشکالات و فرایندها تسهیل کنند.
پایان پیام/