نیوز سیتی!
16 آبان 1402 - 18:56

اجرای آبرسانی به 240 روستا توسط خیرین آبرسان درسال جاری

کارشناس مسئول دفتر جهاد آبرسانی شرکت آبفای استان خراسان رضوی گفت: با کمک و مشارکت خیرین آبرسان تعداد 240 روستای خراسان رضوی طرح های آبرسانی به این روستا ها در دست اقدام است.

محمد رضا اسماعیلی در گفت و گو با خبرنگار فارس در خلیل آباد اظهار کرد: خیرین تا پایان سال ۱۴۰۱ تعداد ۳۲۱ روستای استان خراسان رضوی را در امر ترمیم شبکه ها، تامین لوله و نیز آبرسانی یاری دادند و در این راستا کمک های شایانی را به این حوزه داشته اند.

وی با بیان اینکه از تعداد ۲۹۲۰ روستای استان تعداد ۱۰۰۰روستا در وضعیت تنش آبی قراردارند، افزود: برای کمک به روستاهای بحرانی در سطح شهرستانهای استان خراسان رضوی خیرین پای کار هستند و بیشترین پروژه های خیرساز در کشور متعلق به خراسان رضوی است.

کارشناس مسئول دفتر جهاد آبرسانی شرکت آبفای استان خراسان رضوی یکی از مشکلات بزرگ استان در حوزه آب و فاضلاب را نبود ذخیره مناسب آب ذکر کرد و ادامه داد: با توجه به افزایش جمعیت وتوسعه خدمات شهری یکی از الویت های آبفا ساخت منابع ذخیره آب است که متاسفانه با کمبود اعتبار مواجه هستیم .

اسماعیلی یکی از شهرستان هایی را که به ساخت منبع ذخیره آب نیاز دارد، خلیل آباد نام برد که تا کنون اقدامی برای آن صورت نگرفته و نیاز است برای شهر خلیل آباد و کندر منابع ذخیره آب ساخته شود.

پایان پیام/۷۰۰۵۳

منبع: فارس
شناسه خبر: 1564878

مهمترین اخبار ایران و جهان: