نیوز سیتی!
26 مهر 1402 - 08:41

پیش‌بینی برداشت ۷۰ هزار تن چغندرقند در چهارمحال و بختیاری

مدیر زراعت جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به آغاز برداشت چغندرقند، گفت: سطح زیر کشت این محصول در استان حدود یک هزار و ۶۵۰ هکتار است و پیش‌بینی می‌شود از این میزان امسال حدود ۷۰ هزار تن چغندرقند برداشت شود.

روح‌الله سعیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، گفت: برداشت چغندرقند در مناطق گرمسیری چهارمحال و بختیاری مانند خانمیرزا و کیار آغاز شده و احتمال دارد برداشت محصول تا پایان آبان ماه و یا اواسط آذرماه نیز ادامه داشته باشد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: هم‌اکنون برداشت موثر محصول چغندرقند در استان آغاز نشده و تا کنون حدود ۱۰۰ هکتار برداشت محصول انجام شده است.

وی افزود: سطح زیر کشت این محصول در استان حدود یک هزار و ۶۵۰ هکتار است و پیش‌بینی می‌شود از این میزان امسال حدود ۷۰ هزار تن چغندرقند برداشت شود.

سعیدی با اشاره به خرید تضمینی چغندرقند از کشاورزان چهارمحال و بختیاری، عنوان کرد: بر اساس قراردادی که بین کشاورزان و کارخانه قند در استان منعقد می‌شود محصول چغندرقند به صورت تضمینی توسط این کارخانه خریداری می‌شود.

وی اضافه کرد: معمولا بر اساس قراردادی که فی مابین کارخانه قند چهارمحال و بختیاری و کشاورزان منعقد می‌شود این کارخانه بذر، سم و ریزمغذی در اختیار کشاورزان قرار می‌دهد و پس از برداشت نیز به صورت تضمینی محصول را خریداری می‌کند.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: ارقام چغندرقند کشت شده در استان شامل انتک، سمنتا، پانترا، ماندارینا، کاکتوس، سوپرشکوفا، سوپردنا، افسوس، پرفکتا، ایزابلا و سینا است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1541778

مهمترین اخبار ایران و جهان: