نیوز سیتی!
18 آذر 1402 - 14:42

فرمانده جدید هنگ مرزی سرخس منصوب شد

با حکم سردار احمدرضا رادان، فرمانده انتظامی جمهوری اسلامی ایران، سرهنگ «برات الله سلطان میرزایی» به عنوان فرمانده جدید هنگ مرزی سرخس منصوب شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سرخس، مراسم تکریم و معارفه فرمانده هنگ مرزی سرخس صبح امروز در حسینیه این هنگ برگزار شد.

سرتیپ دوم مجید شجاع در این مراسم گفت: مرزبانی امری است مستحب که برای همه مردم می‌تواند باشد و فقط به هنگ مرزی محدود نیست و در حقیقت مردم ما مرزبانان اصلی هستند.

فرمانده مرزبانی خراسان رضوی با بیان اینکه نقش امنیت در شهرستان سرخس با توجه به موضوعات مربوط به توسعه منطقه برجسته است، گفت: ایجاد منطقه آزاد، وجود گمرک و ارتباط با حوزه کشورهای آسیای میانه از مسائلی است که نقش امنیت را برجسته‌تر کرده است و باید بدانیم که تامین امنیت زمینه ساز اقدامات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است و برای سرمایه‌گذاری اولین مولفه وجود امنیت در یک منطقه است.

وی به مشکلات زیست محیطی در سرخس اشاره و عنوان کرد: پاسگا‌های مرزی ما نیز زیر طوفان شن هستند.

شجاع با اشاره به تکمیل و تجهیز پاسگاه‌های مرزی، گفت: اگر بخواهیم امنیت لازم را تامین کنیم نیاز است تا در تکمیل پروژه‌های عمرانی فراجا همکاری لازم انجام شود.

فرمانده مرزبانی خراسان رضوی اظهار کرد: خراسان رضوی دومین استان در کشور است که بیشترین مردم مرزنشین و بیشترین خدمات را به مردم در مرز می‌دهد.

 وی بیان کرد: سخت‌ترین مرزهای ما در بخش جنوبی استان که با افغانستان مرز مشترک داریم و طول مرزهای ما ۸۳۵ کیلومتر است.

استفاده از ظرفیت‌های مردمی مهمترین رکن در ایجاد امنیت است

فرماندار سرخس نیز در این جلسه اظهار کرد: امروز با پیشرفت‌های دنیا در حوزه ارتباطات و تخاصم کشورهای مختلف لازم است همه دستگاه‌ها هماهنگ باشند تا از ظرفیت مردمی استفاده کنند و این یک مسئله مهم در حوزه امنیت است.

حسن نوری‌زاده با اشاره به مرز ۲۵۰ کیلومتری شهرستان سرخس با کشور ترکمنستان، گفت: مردم بزرگترین نقطه اتکا ما در حوزه امنیت هستند و نیرهای نظامی ما با استفاده از ظرفیت مردم، معتمدین و همه کسانی که دل در گرو جمهوری اسلامی ایران دارند در حال تامین امنیت هستند.

وی به وجود هماهنگی مناسب بین اعضای شورای تامین اشاره و عنوان کرد: این هماهنگی به همراه نقش مردم و استفاده از ظرفیت بسیج منجر به ایجاد امنیت شده است.

نوری‌زاده سه رکن امنیت را مردم، مرزبانان و دولت عنوان کرد و افزود: در حوزه اقتصادی و بخش‌های کشورهای آسیای میانه سرخس به یک شهرستان استراتژیک تبدیل شده است و هر جا همراهی بین مسئولان و مردم بیشتر باشد ظرفیت‌های بیشتری را خواهیم داشت.

فرماندار سرخس ادامه داد: مرزبانان ما نیروهای سالم، توانمند و کارآمد هستند و در این دوره شاهد حرکت منسجم ستاد فرماندهی در مرزبانی، انتقال سریع موضوعات و همراهی و همگامی با شورای تامین و دریافت و پشتیبانی ستادی بودیم.

در پایان این مراسم با اهدا لوح تقدیر از زحمات سرهنگ «محمد محمودی» تقدیر و سرهنگ «برات الله سلطان میرزایی» به عنوان فرمانده جدید هنگ مرزی سرخس معارفه شد.

پایان پیام/۷۰۰۷۷

منبع: فارس
شناسه خبر: 1598934

مهمترین اخبار ایران و جهان: