نیوز سیتی!
05 دی 1402 - 17:28

شویگو: به اهداف عملیات نظامی ویژه در سال ۲۰۲۳ دست یافتیم

وزیر دفاع روسیه ضمن اشاره به دو برابر شدن تولید تسلیحات در این کشور، گفت که ضدحملات اوکراین به لطف آمادگی نیروهای روس شکست خوردند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع فدراسیون روسیه امروز (سه‌شنبه) بار دیگر بر ناموفق بودن حملات اوکراین موسوم به «ضدحمله» و عملیات نیروهای روس در این کشور تاکید کرد.

شویگو طی سخنرانی ویدئویی برای فرماندهان و نظامیان حاضر در میدان نبرد اوکراین گفت: «نیروهای روسیه به هدف اصلی خود در سال گذشته یعنی خنثی کردن ضدحملات بسیار تبلیغ شده نیروهای اوکراینی دست یافتند».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی در این‌باره توضیح داد: «ضد حمله اوکراینی‌ها به لطف خطوط دفاعی موثر، آمادگی رزمی نیروها و مطمئن بودن تجهیزات روسی خنثی شد».

وزیر دفاع روسیه با بیان اینکه به‌طور پیوسته در جهت دستیابی به اهداف اعلام شده در عملیات ویژه نظامی حرکت می‌کنند، اظهار داشت: «صنعت دفاعی روسیه تولید تسلیحات مورد نیاز خود را دو برابر کرده و توانایی‌های فنی نظامی غرب را به چالش می‌کشد».

طبق این گزارش، شویگو همچنین افزود: «حمایت همه‌جانبه از بستگان قربانیان و حمایت اجتماعی از همه شرکت‌کنندگان در عملیات ویژه نظامی از اولویت‌های وزارت دفاع روسیه است».

پیش از این نیز «دیمیتری مدودف» نایب رئیس شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه گفت که ضمانت‌های امنیتی اروپا به اوکراین، هیچ ارزش افزوده‌ای برای رژیم کی‌یف نخواهد داشت و چیزی بیش از حرافی و یک برگه کاغذ نیست. (جزئیات بیشتر)

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1616934

مهمترین اخبار ایران و جهان: