نیوز سیتی!
05 دی 1402 - 13:47

۳۶۵ نفر از استان قزوین به حج عمره مشرف می شوند

مدیرکل حج و زیارت استان قزوین گفت: امسال ۷۰ هزار نفر از سراسر کشور به حج عمره مشرف می شوند و و از استان قزوین نیز ۳۶۵ نفر عزام خواهند شد.

بشیر سلیمی در گفت و گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: به برکت وجود مبارک اهل بیت (ع) جای جای سرزمین وحی ارزشمند است و باید از حضور زائران به درستی استفاده کرد تا پیام اسلام به سایر مردم جهان منتقل شود.

وی افزود: ظرفیت عظیمی در حج وجود دارد که نباید از آن غفلت کرد و با برنامه ریزی مناسب، این موقعیت برای همه زائران سرزمین وحی به خوبی فراهم شود.

مدیرکل حج و زیارت استان قزوین تصریح کرد: حج بهترین فرصت برای خودسازی است و باید برای زائران این فرصت را فراهم کنیم تا به درستی اعمال و مناسک‌ خود را انجام دهند و با دست پر به وطن خود بازگردند.

سلیمی همچنین به روند اعزام زائران سرزمین وحی به سفر معنوی حج عمره اشاره کرد و گفت: به لطف الهی، پس از حدود ۸ سال وقفه، در عمره مفرده از پیش ثبت نام عمره و از اولویت یک تا 600 انجام می شود و تا نهم اسفند اعزام زائران صورت می گیرد.

وی ادامه داد: امسال ۷۰ هزار نفر از سراسر کشور به حج عمره مشرف می شوند و و از استان قزوین نیز ۳۶۵ نفر عزام خواهند شد.

این مسوول، با اشاره به خدمت رسانی صورت گرفته در مراسم پیاده روی اربعین حسینی امسال، بیان کرد: در این ایام، خدمت شبانه روزی از عمود 400 تا 550 امداد و راهنمایی داشتیم و به گمشدگان کمک کردیم. همچنین یک تیم در قسمت شمالی کربلا مستقر بود و مسئولیت ما زیاد شد و بخشی از مسوولیت استان های کرمان و خراسان رضوی را هم بر عهده ما گذاشتند و خدمت رسانی کردیم.

مدیرکل حج و زیارت استان قزوین در پایان گفت: در گرمای طاقت فرسای تابستان توانستیم ابتدا از ۴۰ نفر نیرو استفاده کنیم که سپس آنها را به ۱۱۰ نفر رساندیم و به بیش از ۱۱۰ هزار نفر در پیاده روی اربعین حسینی امسال خدمت رسانی شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1616578

مهمترین اخبار ایران و جهان: