نیوز سیتی!
10 آذر 1402 - 14:14

پرداخت ۴۳۰ میلیارد تومان از طلب چایکاران در یک سال گذشته

رئیس سازمان چای با اشاره به پرداخت ۸۰ میلیارد تومان طلب چایکاران توسط دولت گفت: با این میزان پرداخت، تاکنون ۴۳۰ میلیارد تومان معادل ۸۲ درصد از طلب چایکاران پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حبیب جهانساز رئیس سازمان چای کشور ظهر امروز در حاشیه بازدید از کارخانجات چای  شهر لاهیجان و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دولت اقدامات خوبی در راستای پرداخت طلب چایکاران انجام داده است، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های دولت سیزدهم حمایت از چایکاران و پرداخت طلب آنان بوده و در این خصوص تاکنون اقدامات بسیار خوبی اتخاذ شده است.

وی با اشاره به پرداخت طلب چایکاران توسط دولت در چند روز گذشته گفت: با تلاش‌های صورت گرفته ۸۰ میلیارد تومان از مطالبات چایکاران شمال کشور از قدر سهم دولت، به حساب آن‌ها واریز شد که با این میزان پرداخت، ۴۳۰ میلیارد تومان معادل ۸۲ درصد از طلب چایکاران پرداخت شده است.

رئیس سازمان چای کشور با تأکید بر لزوم توجه به پرداخت طلب چایکاران شمال کشور افزود: تاکنون یک‌هزار و ۳۰۱ میلیارد تومان معادل ۷۰ درصد از کل طلب چایکاران پرداخت شده و این روند ادامه‌دار خواهد بود.

جهانساز با اشاره به اینکه چای تولید شده در استان‌های شمالی در سه چین بهاره، تابستانه و پاییزه از چایکاران خریداری می‌شود، بیان کرد: ۱۴۹ هزار و ۳۱۰ تن برگ سبز چای به ارزش هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در دوره‌های چین بهاره ، تابستانه و پاییزه از چایکاران گیلان و مازندران خریداری شد.

وی، فعالیت ۱۷۱ کارخانه چای در استان‌های شمالی را نشان‌دهنده ظرفیت استان‌های گیلان و مازندران در حوزه خریداری چای دانست و گفت: بر اساس آمار تاکنون ۳۳ هزار و ۵۹۵ تن چای خشک در کارخانه‌های چایسازی شمال کشور تولید شده است.

پایان پیام/۳۳۸۹

منبع: فارس
شناسه خبر: 1590234

مهمترین اخبار ایران و جهان: