نیوز سیتی!
28 آبان 1402 - 08:29

رگبار شدید برف و باران برای البرز پیش بینی می‌شود

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز از کاهش محسوس ۱۰ درجه ای دمای هوا خبر داد و گفت: بارش شدید برف و باران پیش بینی می‌شود.

مهدی مهرور، مدیر کل مدیریت بحران استانداری البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، گفت: هشدار سطح زرد و نارنجی هواشناسی را همراه با توصیه ها و دستورالعمل های لازم جهت پیشگیری و کاهش حوادث و خسارات احتمالی خطاب به فرمانداران و مدیران دستگاه های اجرایی استان ابلاغ شد.

وی با اشاره به اینکه در پی صدور این هشدار هواشناسی سطح زرد، رگبار باران و برف، رعد و برق و ارتفاعات کولاک برف پیش بینی می‌شود، یادآور شد: تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی حاکی از فعالیت سامانه بارشی و سرد است.

این مقام مسؤول اضافه کرد: سامانه فوق از دوشنبه تا سه شنبه در منطقه البرز مرکزی مستقر خواهد بود، که به موجب آن رگبار باران و برف، رعد و برق وزش باد شدید و گردوخاک و به ویژه در ارتفاعات کولاک برف، تگرگ و روند کاهش محسوس دما (صبح چهارشنبه ۵ تا ۱۰ درجه سانتیگراد ) به شرح زیر پیش بینی می‌شود. 

مهرور در تشریح نوع مخاطره، افزود: رگبار باران و برف، رعد و برق وزش باد شدید، ارتفاعات کولاک برف و کاهش محسوس دما از جمله آن قلمداد می‌شود که از ظهر دوشنبه هفته جاری مصادف با ۲۹ آبان آغاز و تا ۳۰ همین ماه ادامه دارد.

به گفته وی از جمله آثار مخاطره می‌توان به اختلال و لغزندگی در ترددهای شهری و بین شهری، آبگرفتگی معابر، بالا آمدن سطح آب مسیل‌ها و رودخانه‌ها، سقوط واریزه و ریزش سنگ در جاده‌های کوهستانی، شکسته شدن سازه‌های سست و درختان و تابلوهای تبلیغاتی نام برد.

وی خطاب به شهروندانی که قصد سفر به جاده‌های کوهستانی را دارند، اظهار کرد: این پیش‌بینی‌ها برای ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی شدیدتر رقم می‌خورد که توصیه داریم افرادی که از این مسیر تردد می‌کنند از توقف و اسکان در حاشیه و بستر رودخانه‌ها، مسیل‌های فصلی و دامنه کوه‌ها خودداری کنند‌.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز در پایان یادآور شد: تأکید داریم افراد از سفرهای غیرضروری پرهیز کرده و کوهنوردان، فعالیت خود را به روز دیگری موکول کنند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1577134

مهمترین اخبار ایران و جهان: