نیوز سیتی!
26 بهمن 1401 - 21:46

رشد اعتبارات پروژه های ملی استانی شده در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲

سنندج- رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان گفت: میزان اعتبار پروژه های ملی استانی شده در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ رشد داشته و امیدواریم در مجلس مصوب شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان ازهاری روز چهارشنبه در دهمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در سنندج، اظهار کرد: بودجه کل کشور در سال ۱۴۰۱ سه هزار و ۶۵۳ همت بود که در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ این میزان افزایش یافته و به تبع در استان ما هم روند رو به رشدی داشته است.

وی با تأکید بر اینکه در یک ماه فرصت باقی مانده دستگاه‌های اجرایی برای تحقق منابع استان تلاش کنند، گفت: میزان اعتبار پروژه‌های ملی استانی شده در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱، رشد داشته است و امیدواریم در مجلس مصوب شود.

ازهاری خاطرنشان کرد: بند د تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ مربوط به ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی، بهسازی محیط‌های خارج از محدوده شهرها و تأمین امکانات عمومی است که شورای برنامه ریزی استان‌ها موظف اند براساس آئین نامه اجرایی از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده اعتباراتی صرف محرومیت‌زدایی کنند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: ۶۴ درصد درآمدهای مصوب شده برای استان در سال جاری تاکنون محقق شده است و امکان تحقق صددرصدی آن وجود ندارد.

مدیرکل دیوان محاسبات کردستان هم در این جلسه اظهار کرد: باوجود اینکه امسال ۴۰ درصد تورم داریم و طبق برنامه میزان حقوق کارکنان باید به اندازه تورم باشد اما پیش بینی ۲۵ درصدی در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ است.

مجتبی مقیاسی افزود: درآمدهای مالیاتی استان باید واقع بینانه در نظر گرفته شود تا قابل تحقق باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1039178

مهمترین اخبار ایران و جهان: