نیوز سیتی!
04 اسفند 1401 - 10:57

چرا کاهش نرخ بیکاری برای کرمانشاهی‌ها ملموس نیست؟

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: حجم بیکاران استان زیاد است و هرسال تعدادی از آن‌ها که سرکار می‌رود ولی از سویی دیگر همان سال تعدادی به حجم بیکاران قبلی اضافه می‌شود، وگرنه براساس مرکز آمار ایران بیکاری استان کرمانشاه روندی کاهشی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، مختار احمدی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: پدیده بیکاری مربوط به امسال سال گذشته نیست بیش از سه چهار دهه‌ است، استان کرمانشاه از بیکاری رنج می‌برد. 

وی ادامه داد: حجم بیکاران زیاد است و هرسال تعدادی از آن‌ها که سرکار می‌رود ولی از سویی دیگر همان سال تعدادی به حجم بیکاران قبلی اضافه می‌شود لذا هر چقدر مسؤولان استان در زمینه اشتغال تلاش می‌کنند خود را خوب نشان نمی‌دهد، وگرنه براساس مرکز آمار ایران بیکاری استان کرمانشاه روندی کاهشی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه تصریح کرد: نرخ بیکاری استان در سال گذشته ۱۴ درصد بوده در تابستان امسال ۱۳.۶ و در پاییز ۱۲.۹؛ یعنی روندی کاهشی است ولی به چشم نمی‌آید.

وی اضافه کرد: براساس آمار مرکز آمار در بخش صنعت سهم اشتغال استان افزایش و در بحث کشاورزی تاحدودی کاهش یافته که احتمالا کاهش در این بخش به بحث پدیده خشکسالی برمی‌گردد.

احمدی تصریح کرد: علاوه بر آمار‌های ارائه شده از سوی مرکز آمار، مولفه بیمه تأمین اجتماعی هم حکایت از کاهش بیکاری استان دارد طبق گزارش ارائه شده از سازمان تأمین اجتماعی طی ۱۰ ماهه سپری شده از سال‌جاری ۶ هزار نفر به بیمه شده‌های استان اضافه شده است.

وی گفت: واقعا موضوع بیکاری دغدغه مسؤولان استان است و در راستای کاهش آن با همکاری بخش خصوصی در تلاش هستند.

این مسؤول یکی از مهمترین وظایف و رسالت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان را در بحث صیانت از نیروی کار عنوان کرد و افزود: در این خصوص به لحاظ اجرای قوانین کار و تأمین اجتماعی، بازرسان کار بازدید از بنگاه‌های اقتصادی را در دستور کار دارند. 

وی اظهار کرد: سالانه بیش از ۱۰ الی ۱۲ هزار مورد بازرسی توسط بازرسان کار در راستای پیشگیری از حودث ناشی از کار، بحث اجرای صحیح قوانین کار و تأمین اجتماعی انجام می‌شود.

احمدی ادامه داد: همچنین هیأت‌های تشخیص و حل اختلاف مستقر در اداره کار و تعاون رفاه کار رسیدگی به شکایت کارگران را در دستور کار دارند. سال گذشته توسط مراجع حل اختلاف به بیش از ۵ هزارو ۵۰۰ پرونده شکایتی رسیدگی شد. 

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1052134

مهمترین اخبار ایران و جهان: