نیوز سیتی!
04 اسفند 1401 - 16:31

سه ماه و یک روز حبس برای دهیار خزل به دلیل تهدید محیط زیست

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست در نهاوند گفت: دهیار بخش خزل نهاوند به خاطر محیط زیست به سه ماه و یک روز حبس محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، عزیز قیاسی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اینکه یکی از دهیاران بخش خزل شهرستان نهاوند، با ریختن پسماندهای روستا به بستر و حریم رودخانه موجبات آلودگی محیط زیست و تهدید علیه بهداشت عمومی را ایجاد کرده بود، بنابراین به دادگاه معرفی شد.

وی افزود: با توجه به تخلف صورت گرفته و به منظور اجرای قانون دهیار خاطی، به دادگاه عمومی شهر فیروزان معرفی شد که بر اساس شواهد و مستندات حسب رای صادره به تحمل سه ماه و یک روز حبس تعزیری محکوم شد.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست نهاوند گفت: با توجه به اینکه یکی از عوامل ایجاد آلودگی محیطی و نمای زشت شهرها و یا روستاها می‌شود جمع‌آوری نخاله یا کودهای حیوانی در ورودی شهر یا حاشیه راه‌هاست که طبق قانون تخلف محسوب شده و مستوجب تعقیب قضایی است.

وی با اشاره به ضرورت پاکسازی ورودی‌های شهر و به ویژه راه‌های مناطق گردشگری از شهرداران و دهیاران خواست با توجه به بالا رفتن سفرهای نوروزی و ورود مسافرانی از دیگر شهرها به نهاوند نسبت به مدیریت پسماندهای تولیدی و همچنین نخاله‌های ساختمانی که در مکان‌های غیر مجاز تخلیه شده‌‌اند اقدام لازم را به عمل آورند.

وی گفت: با توجه به ذکر مواد قانونی مبنی بر تخلف دپوی نخاله یا کود حیوانی در مناطق عمومی و تاکید ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی برای پاکسازی و زیباسازی شهر در ایام پیش رو بدیهی است در صورت ترک فعل از طریق مراجع قضایی وفق مقررات با متخلفین برخورد صورت خواهد گرفت.

پایان پیام/ ۳۱۴۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1052834

مهمترین اخبار ایران و جهان: